Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3995

În R. Moldova în premieră va avea loc evenimentul Museum Week

13 iun. 2022,, 23:30   Afiș
2424 0

Muzeul Național de Artă al Moldovei invită publicul să participe timp de o săptămînă în cadrul proiectului Museum Week 2022. Evenimentul se va desfășura timp de 7 zile (13 iunie – 19 iunie) pe rețelele de socializare. Museum Week este un eveniment mondial sărbătorit din 2014, organizat de către ONG-ul Culture For Causes Network, susținut de către UNESCO, avînd drept scop democratizarea și dematerializarea culturii pentru toți, oferind acces în drept egal.

În Republica Moldova Museum Week este sărbătorit pentru prima dată, iar în acest an MNAM participă cu o serie de evenimente online și offline pe tema "Cultură, societate & inovație".

Tema globală este despre inovație și cultură, și vom avea ocazia să explorăm șase subiecte din întregul ecosistem cultural online și offline:

13 iunie
În această zi vom evidenția evenimentele care au pus în valoare acțiuni în particular inovatoare și care au fost promovate de MNAM pe rețelele de socializare și offline pentru a oferi accesul la cultură, punînd accentul pe incluziune, diversitate și egalitate.

14 iunie
În această zi creatorii de conținut se exprimă și muzeele vor juca rol de curatori virtuali prin crearea prin crearea playlist-uri și povești ale publicului.


15 iunie
Mai mult ca oricînd se pune problema libertății noastre, precum ne demonstrează frecvent realitățile în care trăim (război, identitate). Astfel MNAM va explora în această zi spațiul online, cît și offline, interacționînd cu publicul pentru a pune în lumină mai multe aspecte legate de această temă . Democratizarea artei prin interacțiune, avînd libertatea de expresie despre poziția Muzeului în societate. Muzeele nu sînt neutre. Și no pot rămîne neutre.


17 iunie

Iată o mare provocare a societății: viitorul planetei și epuizarea resurselor ce nu se mai regenerează. Punem în evidență implicarea instituțiilor de cultură în lupta împotriva încălzirii globale și distribuirea conținutului numeric/digital pentru a sensibiliza cît mai mult public despre acest subiect.

18 iunie
Rețelele de socializare distribuie foarte des "fraze filosofice"destinate pentru a ghida oamenii în jungla vieții. Potrivit programului MuseumWeek, muzeele pot distribui lecții de viață inspirate de mari artiști, oameni de știință, gînditori, fraze, citate. Publicul este invitat să reacționeze și să publice propriile sale experiențe.

19 iunie
În ultima zi de Museum Week, explorăm tema dansului ca simbol al unei vieți reînoite: renașterea! Publicul/consumatorul de cultură este invitat să danseze în săli sau în online.

Museum Week este cea mai mare comunitate internațională a profesioniștilor ce activează în instituțiile de cultură, precum: muzee, galerii, arhive, bibliotexi, centre de studii științifice, ong de cultură, etc. Obiectivul acestui eveniment este de a avea un impact cît mai mare prin promovare pe rețelele de socializare evenimente online și offline despre cultura și impactul acesteia asupra societății prin inovație – comunicarea digitală, dematerializarea completă a culturii și accederea unui public tînăr, plin de speranță cu o conștiință în formare.

De ce Museum Week? – Instituțiile de cultură joacă un rol fundamental în procesul de constituire și formare a unei societăți mai rezistente și democratice. Acestea sînt catalizatori a unei societăți mai creative și mai implicate

Evenimentul de cultură se defășoară la nivel mondial, pe rețelele de socializare cu scopul de a promova cultura, vorbind despre activitatea muzeelor, galeriilor, operelor de artă, istorie, etc. Este primul eveniment global al culturii dematerializat, care s-a desfășurat pînă în prezent pe platforme digitale. Atît instituția de cultură, cît și vizitatorul poate posta pe rețele de socializare (facebook, instagram, youtube, twitter, etc) conținut cultural timp de 7 zile, folosind în dezbatere 7 teme globale, 7 haștaguri cu scopul de diversificare a consumatorului de cultură și de a accede orice grup social, în special tinerii cu venituri minime sau posibilități mai mici de informare și educare.

Evenimentul este deschis în peste 100 de țări, implicînd peste 60 000 instituții de cultură. În Republica Moldova se defășoară pentru prima dată.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce etnie vă atribuiți?