Mai multor bebeluși le-a crescut păr pe față în Spania

Mai multor bebeluși le-a crescut păr pe față în Spania

Un număr de 16 copii mici din Spania au dezvoltat așa-numitul „sindrom al vîrcolacului” (hipertricoză, sau pilozitate facială excesivă), în urma administrării greșite a unui medicament, omeprazol, pentru tratarea indigestiei, informează El Pais, citată de digi24.ro.


Medicamentele administrate bebelușilor pentru indigestie conțineau însă și minoxidil, substanță folosită în tratamentul calviției.


Primele cazuri au fost înregistrare pe 11 iulie, cînd 13 copii au dezvoltat hipertricoză. Alte 3 cazuri similare au mai fost semnalate pe 6 august.


Autoritățile spaniole au retras, încă din luna iulie, licența companiei farmaceutice care a produs respectivul medicament. Conform presei spaniole, vina pentru contaminarea cu minoxidil aparține unei subsidiare din India a respectivei companii.


Produsele contaminate au fost retrase din toate rețelele de farmacii de către Agenția Spaniolă a Medicamentului.


Povestea are un final fericit: surse din domeniul medical au declarat pentru El Pais că toți cei 16 copii au revenit la normal, după oprirea tratamentului.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load