COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Circa 300 de milioane de elevi din lume nu merg la școală din cauza coronavirusului

Circa 300 de milioane de elevi din lume nu merg la școală din cauza coronavirusului

Închiderea parțială sau totală a școlilor în 13 țări din lume, cu scopul de a preveni răspîndirea COVID-19, afectează un număr de 290,5 milioane de elevi la nivel global, un nivel fără precedent, potrivit UNESCO. Organizația a emis primele estimări în acest sens, după îzbucnirea epidemiei actuale.

“Din nefericire, închiderea școlilor din cauza unor crize de sănătate sau de altă natură nu este un fenomen nou, însă nivelul global și viteza actualelor perturbări în învățămînt nu au echivalent și, dacă vor continua, ar putea afecta dreptul la educație“, a declarat directorul general UNESCO, Audrey Azoulay, citat în comunicatul instituției.

Acesta anunță că organizația va convoca o întîlnire de urgență a miniștrilor Educației, în data de 10 martie, pentru a împărtăși strategii și acțiuni de răspuns aplicate în diverse țări, pentru a menține continuitatea proceselor de învățămînt.


Acum 2 săptămîni, China era singura țară unde erau închise școli. Pînă la 4 martie, numărul de țări de pe trei continente diferite unde au fost anunțate și aplicate decizii de închidere a școlilor a crescut la 22.

Potrivit estimărilor UNESCO, pînă pe 4 martie 2020:

13 țări au închis școlile la nivel național

alte nouă țări au închis școli la nivel local, pentru a limita răspîndirea COVID-19.

Dacă țările unde sînt închise doar parțial școlile decid extinderea măsurii la nivel național, vor fi afectați alte 180 milioane de copii și tineri.

Organizația arată că închiderea școlilor ridică probleme din numeroase motive – de la reducerea timpului alocat învățării și limitarea rezultatelor de învățare la problemele de productivitate cauzate de faptul că mulți părinți trebuie să își împartă activitatea între muncă și îngrijirea copiilor. În plus, apare problema inechității – familiile din medii avantajate economic tind să aibă un nivel superior de educație și mai multe resurse pentru a acoperi lipsurile din procesul de învățare, comparativ cu cele din medii dezavantajate.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load