Calea ferată care împarte un lac sărat în două, dar de culori diferite (FOTO)

Calea ferată care împarte un lac sărat în două, dar de culori diferite (FOTO)

Atunci cînd calea ferată transcontinentală nord-americană a fost stabilită în anii 1860, inginerii s-au confruntat cu un mare obstacol în statul Utah, și anume un lac de apă sărat de 4.400 km2, numit Great Salt Lake.


Inițial, șinele de cale ferată au fost proiectate în jurul lacului, peste munții Promontory din nord. Treizeci și cinci de ani mai tîrziu, în 1904, liniei de cale ferată i s-a stabilit un traseu mai scurt, direct peste lac. Numit Lucin Cutoff, noul traseu a redus distanța cu 68 kilometri.


Great Salt Lake este cel mai mare lac de apă sărată din emisfera vestică. Este alimentat de trei rîuri  care în fiecare an depozitează aproximativ 1,1 milioane de tone de minerale în lac. Apa lacului are o salinitate mult mai mare decît cea a oceanelor, atît de mult încît Great Salt Lake este uneori numit „Marea Moartă a Americii”. Conținutul ridicat de sare face ca însuși lacul să fie aproape lipsit de viață, singurele lucruri care se dezvoltă în acest mediu fiind un tip de alge.


Cînd lacul a fost împărțit în două de drumul sudic al căii ferate, capătul nordic al lacului a devenit mai salin decît capătul sudic, deoarece toate cele trei rîuri majore curg în partea sudică.


Nivelul apei de la capătul sudic a crescut de asemenea semnificativ, în timp ce la capătul nordic a scăzut, deoarece a înregistrat rate de evaporare ușor mai mari, accentuînd în continuare dezechilibrul de salinitate.  Pentru construirea căii ferate au fost tăiați mai mult de 38 000 de copaci și aduse în apă peste 2 milioane de metri cubi de pietriș. Rezultatul este cel care se poate vedea – ape stranii de culori diferite, de o parte și alta a căii ferate…



Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load