Afaceristul care vrea să cumpere Tiffany pentru 14,5 miliarde de dolari

Afaceristul care vrea să cumpere Tiffany pentru 14,5 miliarde de dolari

Cel mai bogat om din Franța a lansat o ofertă de preluare a brandului de bijuterii Tiffany din New York, pentru fabuloasa sumă de 14,5 miliarde de dolari.


Reprezentanții companiei americane au declarat că analizează oferta.


Oferta înaintată de Bernard Arnault, deținătorul trustului LVMH, a fost confirmată de reprezentanții celor două companii, arată BBC. LVMH are mărci precum Christian Dior, Givenchy și Bulgari. Tiffany are în spate un nume important pe piața de profil, întrucît activează de 182 de ani în acest sector.


Reprezentanții LVMH au precizat luni că „confirmă că au purtat discuții preliminare cu privire la o posibilă tranzacție cu Tiffany”, adăugînd însă că nu există certitudinea încheierii unui acord. Cîteva ore mai tîrziu, oficiali ai Tiffany, cotată la Bursa din New York, au declarat că „au primit o ofertă fără caracter obligatoriu, de la LMVH”, de 120 USD per acțiune. Miliardarul francez mai are în portofoliul companiei sale mărci precum Kenzo, Tag Heuer, Dom Pérignon, Moet & Chandon, precum și producătorul de genți Louis Vuitton.


O preluare a Tiffany ar fi cea mai mare afacere LVMH de la cumpărarea brandului Bulgari în 2011, pentru 5,2 miliarde de dolari. „Încercarea LVMH de a achiziționa cu 14,5 miliarde de dolari Tiffany, după ce deja au cumpărat Bulgari acum cîțiva ani, îi va plasa probabil în fața companiei rivale, Richemont, care deține Cartier, și ar ajuta LVMH să pătrundă mai bine pe piețele americane”, a declarat Michael Hewson, analist șef la CMC Markets UK.


Tot în ideea consolidării afacerilor sale în America, LVMH a deschis o fabrică în sudul Texasului, care a fost inaugurată oficial în această lună în cadrul unei ceremonii la care au participat Bernard Arnault, președintele american Donald Trump și fiica sa Ivanka.


Cel mai important magazin Tiffany din New York este lîngă Trump Tower, pe 5th Avenue. Fondată în 1837 de Charles Lewis Tiffany, compania a devenit celebră după lansarea filmului din 1961 „Breakfast at Tiffany’s”, în care a jucat Audrey Hepburn.


Cererea globală pentru produsele LVMH s-a menținut la un nivel ridicat în ultimii ani, dar nu se poate spune același lucru despre Tiffany, care a înregistrat o scădere a vînzărilor la nivel mondial. Ca și alte firme de lux, analiștii spun că Tiffany ar fi putut fi afectată de disputa comercială SUA-China și de creșterea tarifelor.


LVMH deține 75 de mărci, 156.000 de angajați și o rețea de peste 4.590 de magazine. Tiffany are peste 14.000 de angajați și operează aproximativ 300 de magazine.


Imediat ce știrea ofertei înaintată de LVMH a devenit publică, acțiunile Tiffany au crescut cu 22,8% la bursele de pe Wall Street. O ofertă de 14,5 miliarde de dolari înseamnă aproximativ 120 de dolari pe acțiune, însă analiștii susțin că LVMH își poate permite să ridice oferta.


Credit Suisse a estimat că Tiffany ar valora aproximativ 140 de dolari pe acțiune.


Rivalul LVMH, Kering, a căutat să se extindă și în sectorul bijuteriilor și a lansat linii de bijuterii de ultimă generație pentru brandul său de modă Gucci.
 


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load