COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

PepsiCo și Mars vor schimba logo-urile din motive rasiale

PepsiCo și Mars vor schimba logo-urile din motive rasiale

PepsiCo va schimba numele şi imaginea brandului pentru mixul de clătite şi sirop Aunt Jemima, renunţînd la mascota criticată din motive rasiale. Mars a anunţat la rîndul său că analizează schimbări ale brandului pentru orez ambalat Uncle Ben’s.

Logo-ul brandului cu o istorie de peste 130 de ani înfăţişează o femeia afro-americană care poartă numele unui personaj din spectacolele de varietăţi din secolul 19. Imaginea ofensatoare îşi are rădăcinile într-un stereotip al negresei prietenoase care lucrează ca servitoare sau dădacă pentru o familie de albi, informează g4media.ro.

Separat, compania Mars a anunţat că evaluează posibile schimbări pentru brandul Uncle Ben’s pentru orez ambalat, care înfăţişează un afro-american cu părul alb numit după un cultivator de orez din Texas.


Brandurile au fost discutate pe reţelele de socializare în ultimele zile, pe fondul protestelor anti-rasiale extinse din Statele Unite declanşate în urma morţii afro-americanului George Floyd în custodia poliţiei din Minneapolis.

Un video de pe reţeaua TikTok, numit “How To Make A Non Racist Breakfast” (Cum să pregăteşti un mic dejun nerasist), publicat de utilizatorul @singkirbysing, în care o femeie aruncă la chiuvetă un mix pentru clătite, a atras 109.000 de vizualizări pe Instagram, începînd de marţi, cînd a fost postat.

”Recunoaştem că originea Aunt Jemima se bazează pe un stereotip rasial. În timp ce lucrăm pentru a face progrese către egalitatea rasială prim cîteva iniţiative, trebuie să analizăm cu atenţie portofoliul de branduri pentru a ne asigura că reflectă valorile noastre şi că răspunde aşteptărilor consumatorilor”, a declarat Kristin Kroepfl, vicepreşedintă şi director de marketing la Quaker Foods North America, parte a grupului PepsiCo.

Compania Mars a anunţat că ”are responsabilitatea de a lua poziţie pentru a contribui la oprirea părtinirilor rasiale şi injustiţiilor” şi că ”una dintre modalităţi este prin evoluţia brandului Uncle Ben’s, inclusiv prin identitatea vizuală a brandului”.

”Încă nu ştim care vor fi şi cînd vor avea loc schimbările, dar evaluăm toate posibilităţile”, afirmat un purtător de cuvînt, într-o declaraţie pe email.

Unii observatori au analizat măsurile, dar au spus că sînt prea lente.

”Brandurile bazate pe imagini rasiste au trăit pe timp împrumutat. Această măsură a Quaker Oats, deşi este binevenită, vine decenii mai tîrziu”.

Quaker nu a anunţat un nume sau un logo nou pentru mixul de clătite şi sirop, dar a arătat că pachetele fără imaginea Aunt Jemima vor ajunge pe piaţă în trimestrul patru al anului 2020.

PepsiCo a mai anunțat marţi un set de iniţiative în valoare de 400 de milioane de dolari, pentru următorii cinci ani, pentru susţinerea comunităţilor afro-americane şi creşterea reprezentativităţii acestora în cadrul PepsiCo.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load