Opinie: Pentru Moldova este foarte importantă folosirea megaproiectului Chinei "O centură, un drum"

Opinie: Pentru Moldova este foarte importantă folosirea megaproiectului Chinei "O centură, un drum"

Este extrem de important ca Moldova să încerce să folosească megaproiectul Chinei "One Belt, One Road" (”O centură, un drum") orientat spre îmbunătățirea legăturilor de transport între Asia și Europa, deși acest proiect reconstruit din proiectul ”Drumul mătăsii” nu trece prin țara noastră.


Această opinie a fost exprimată de către conducătorul proiectului "China - Europa Centrală și de Est" în cadrul Centrului de Studii Strategice și Reforme, Alexandru Stahurski, în cadrul emisiunii "Mecanismul de acțiune" cu Elena Levițkaia-Paomova de pe NTV-Moldova, transmite Noi.md.


El a remarcat că megaproiectul "One Belt, One Road" este creația președintelui Chinei, Xi Jinping. În același timp, acest concept-cadru nu este clar definit în cee ace privește frontierele acestuia. "E ca și aerul. Este imposibil de atins. Acest concept unește astăzi 70 de țări cu o pondere totală de 40% din PIB-ul mondial. După unele estimări, proiectul este în valoare de 1 trilion de dolari. Conceptul de "One Belt, One Road" este o cale logistică care ar trebui să accelereze transportul, livrarea de mărfuri din China spre Europa, iar destinația lor finală este Marea Britanie. Acesta este varianta modern a Drumului mătăsii, cu o lungime totală de 12 mii km. Proiectul va schimba complet întreaga paradigmă a economiei. Și toate țările ar trebui să se folosească de el. Acest drum nu trece prin Moldova, dar Moldova ar trebui să încerce să-l folosească cumva în propriile sale scopuri, pentru economia sa", a spus Alexandru Stahurskii.


El a menționat că această cale va influența foarte mult economiile țărilor prin care trece, datorită faptului că viteza de livrare prin aliexpress și alte companii de comerț electronic se va accelera semnificativ.


"Ei pur și simplu vor accelera livrarea mărfurilor, făcînd astfel o concurență uriașă bunurilor unei anumite țări. Ei își accelerează exporturile în detrimentul unor astfel de lucruri. Însă toate țările prin care trece acest drum pot avea de cîștigat, deoarece pe tot parcursul acestui drum există centre logistice, prin care trece acest produs. Acesta nu este doar un drum. În jurul său începe să se formeze o infrastructură care le permite chinezilor să se integreze în aceste regiuni, pe unde trece această cale", a declarat conducătorul proiectului China-Europa Centrală și de Est din cadrul Centrului de Studii Strategice și Reforme.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load