Care este volumul total al vînzărilor în sectorul comunicațiilor electronice din Moldova?

Care este volumul total al vînzărilor în sectorul comunicațiilor electronice din Moldova?

În Moldova, în trimestrul II al anului 2019, volumul vînzărilor în sectorul comunicațiilor electronice s-a diminuat, față de perioada similară a anului precedent, cu 5,4% și a totalizat 1 mld. 545 mil. lei.


Despre aceasta a anunțat Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), menționînd că diminuarea respectivă a fost determinată de scăderea veniturilor realizate din vînzarea serviciilor de telefonie fixă și telefonie mobilă, în timp ce veniturile din vînzarea serviciilor de acces la internet mobil și fix au crescut în perioada corespunzătoare.


Astfel, vînzările pe piața serviciilor de telefonie fixă, în trimestrul II al anului 2019, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, au scăzut cu 17,9% și au alcătuit 116,6 mil. lei, iar cele realizate pe piața serviciilor de telefonie mobilă s-au micșorat cu 3,7% și au totalizat 785,1 mil. lei.


În același timp, veniturile din vînzările serviciilor de acces la Internet mobil au crescut cu 18,2% și au însumat 300,7 mil. lei, iar cele realizate din vînzarea serviciilor de acces la Internet fix s-au mărit cu 5,9% și au totalizat 340,4 mil. lei.


Potrivit datelor ANRCETI, cel mai mare venit mediu lunar per utilizator (ARPU) a fost înregistrat pe piața serviciilor de acces la Internet fix – de 177,8 lei, în scădere cu 1,4% față de perioada similară a anului trecut. 


Valoarea acestui indicator pe piața serviciului de Internet mobil dedicat a fost de 82,4 lei, în scădere cu 0,8%, pe piața serviciilor telefonie mobilă de 75,2 lei (-0,4%), pe piața serviciului de televiziune contra plată a fost de 40,8 lei (-1,2%), iar pe piața de telefonie fixă a constituit 35,5 lei (-15,3%).


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load