A fost lansat proiectul „Modernizarea serviciilor publice”

A fost lansat proiectul „Modernizarea serviciilor publice”

Guvernul Moldovei, în parteneriat cu Grupul Băncii Mondiale, a lansat astăzi proiectul „Modernizarea serviciilor publice”, cu un cost total de 22,4 milioane de dolari SUA.

Acesta va fi implementat de către Cancelaria de Stat în colaborare cu Centrul de Guvernare Electronică pînă în 2022 și prevede înființarea a cel puțin 80 de centre de servicii universale în întreaga țară, relatează NOI.md.

În cadrul evenimentului, premierul Pavel Filip a accentuat că proiectul „Modernizarea serviciilor guvernamentale” va avea un impact pozitiv asupra cetățenilor şi mediului de afaceri, prin oferirea de servicii publice guvernamentale mai eficiente şi mai calitative. „Cetățenii trebuie să aibă confortul necesar atunci cînd se adresează pentru servicii publice. Guvernarea electronică înseamnă schimbarea modalității de guvernare de pe verticală pe orizontală, datorită digitalizării deciziile se iau mult mai repede”, a spus Pavel Filip.

Șeful Executivului a îndemnat autorităţile publice centrale şi locale să depună efort şi suflet în modernizarea serviciilor guvernamentale. De asemenea, premierul a exprimat recunoștință echipei Băncii Mondiale pentru sprijinul oferit în implementarea proiectului e-Transformarea Guvernării.

Prezentă la eveniment, Anna Akhalkatsi, director al Oficiului Băncii Mondiale în Republica Moldova, a felicitat Guvernul pentru lansarea proiectului, reiterînd suportul Băncii Mondiale în implementare. „Acest proiect se încadrează perfect în agenda de transformare digitală a Guvernului. Sîntem foarte mîndri că proiectul va ţinti în particular cetăţenii care au acces limitat la serviciile digitale”, a subliniat Anna Akhalkatsi.

Prin intermediul proiectului „Modernizarea serviciilor guvernamentale” Guvernul își propune să reducă numărul serviciilor publice existente, să simplifice și să diversifice canalele de prestare a acestora și să reducă numărul de documente necesare în acest scop. Astfel, cetățenii vor solicita o bună parte dintre servicii doar prezentînd buletinul, iar datorită schimbului electronic de date între instituții, durata prestării serviciilor va fi redusă semnificativ.

 

 

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load