X 
Transnistria stiri: 1423
Eurovision stiri: 506
Preşedintele stiri: 3996

Un bărbat s-a trezit cu un credit de $20 mii după ce i-a fost furat smartphone-ul

3 aug. 2020,, 23:30   Externe
3942 0

Un bărbat a dat în judecată o bancă deoarece îl presează să plătească un credit pe care susține că nu l-a luat el.

Împrumutul ar fi fost luat în numele lui Vladimir Volohovici, din Moscova, de hackeri care i-ar fi furat telefonul, informează go4it.ro.

Alfa Bank refuză să anuleze creditul, iar bărbatul susține că pentru el costurile cresc în fiecare zi. Banca susține că Volokhovich ar fi trebuit să raporteze furtul telefonului mai devreme.

După ce au primit banii de la bancă, atacatorii au reușit să transfere o parte din ei în propriile conturi.

„Mi-am pierdut telefonul mobil, pe care era instalată aplicația Alfa Bank. Din cauza unui număr de circumstanțe, nu am putut să blochez imediat accesul la aplicații, deoarece nu am avut acces la internet 24 de ore după ce l-am pierdut”, a declarat Volohovici. Ulterior, un coleg, care ar fi fost contactat de hoți, l-a anunțat că a fost găsit telefonul și că va fi sunat a doua zi pentru a-i fi returnat.


Astfel, crezînd că dispozitivul se află în posesia unei persoane bine intenționate, bărbatul spune că nu și-a făcut probleme. Potrivit lui, aceasta a fost o strategie prin care hoții au cîștigat timp pentru a aplica pentru creditul de 20.000 de dolari.

După ce a fost acordat împrumutul, atacatorii au reușit să transfere 1.900 de dolari înainte ca banca să blocheze operațiunile.

Vladimir a cerut apoi ca împrumutul să fie anulat, deoarece a fost victima hackerilor, dar banca a refuzat. El este deranjat de modul rapid în care a fost acordat creditul: semnătura introdusă în aplicația Alfa Bank a fost un simplu cod primit prin SMS pe telefon.

Potrivit unui avocat, bărbatul ar putea pierde procesul, tocmai pentru că nu a anunțat repede banca că i-a fost furat telefonul.

În acest caz sînt mai multe semne de întrebare. Nu se știe de ce Volohovici nu folosea o metodă de securizare a telefonului și nici cum au reușit atacatorii să intre în aplicația bancară. Aceste aplicații cer, de obicei, pentru acces un PIN, o parolă, un cod generat de un token sau autentificarea cu amprenta.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?