Te îngrași de la cireșe sau nu? Răspunsul nutriționistului

Te îngrași de la cireșe sau nu? Răspunsul nutriționistului

A început perioada cireşelor şi toată lumea încearcă să consume cît ma multe posibil pentru a-şi satisface pofta. Însă, mare atenţie, cireşele îngrasă.

"Puţini sînt cei cărora nu le plac cireşele. Şi mai puţini sînt cei care mănîncă cireşe cu moderaţie, adică un pumn, doi. Cei mai mulţi dintre noi aşteaptă cireşele ca pe o sărbătoare, că pe un moment de frenezie de consum. Şi pe bună dreptate, doar cîteva săptămîni din an te poţi delecta cu cireşe, scrie realitatea.net.

Deci, după părerea mea, avînd în vedere preferinţele majorităţii putem defini normalitatea aşa: cireşele sînt un deliciu şi se mănîncă cu castronul (adică cu kilogramul)! Diuretice şi laxative, cireşele conţin sorbitol, o formă de zahăr care balonează dar şi accelerează tranzitul. Aşa că nu va miraţi, cireşele umflă burtă şi de multe ori asta e semnul că trebuie să ne oprim din mîncat. Efectul diuretic e asigurat de conţinutul mare de potasiu, un argument important dacă vreţi să folosiţi cireşele pentru o cură detox (ca aliment unic, 1-2 kg/zi)

Şi dacă tot vorbim de cură, n-ar fi rău să vă aduc aminte că cireşele îngraşă. Bineînţeles nu vorbesc de cireşele de mai, apoase şi fără gust, ci de bunaciunile dulci şi pietroase care urmează în iunie. Cu 600cal/kg cireşele pot afecta silueta...dacă exagerăm. Ajustaţi-va dieta în funcţie de cîte cireşe vreţi să mîncaţi, puteţi renunţă la o masă de dragul lor sau puteţi mînca numai cireşe o zi întreagă. Nici varianta cu 1-2 kg în plus la cîntar după o cură de cireşe nu e dramatică, în definitiv merită "sacrificiul". Şi aveţi tot timpul să slăbiţi pînă la anu' în luna mai...pentru un alt ospăţ cu cireşe", explică nutriţionistul Mihaela Bilic.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load