Sucul de vișine: îmbunătățește memoria și calitatea somnului

Sucul de vișine: îmbunătățește memoria și calitatea somnului

Sucul de vișine, a fost mult timp căutat de bolnavii de guta, persoane care făceau exerciții de recuperare fizică sau care doresc un somn bun.


Acum există dovezi că această băutură bogată în polifenoli poate ajuta la îmbunătățirea performanței cognitive la adulții în vîrstă.


Vișinele conțin cel mai ridicat nivel de melatonină naturală față de orice alt fruct, și de șase ori mai multă decît cantitatea regăsită în alte soiuri de vișine, precum Balaton.


Într-un nou studiu publicat în revista Food & Function, cercetătorii de la Universitatea din Delaware au constatat că aportul zilnic de suc de vișine a îmbunătățit rezultatele la testele de memorie în rîndul adulților cu vîrste cuprinse între 65 și 73 de ani. În acest studiu controlat la întîmplare, 34 de participanții au fost rugați să consume fie 480 ml de suc de vișine, fie aceeași cantitate de băutură placebo, jumătate dimineața și jumătate seara, în fiecare zi timp de 12 săptămîni.


Toți participanții erau în general sănătoși (nu erau fumători, nu au fost diagnosticați în prealabil bolile de inimă, diabet zaharat, cancer, tulburările psihice etc.), nu au luat medicamente care ar putea afecta funcția creierului și li s-a cerut să își mențină dieta obișnuită și nivelurile de activitate fizică, pe durata studiului. Înainte și după studiul de 12 săptămîni, cercetătorii au analizat funcția cognitivă și rezultatele la testele de memorie subiectivă printr-o serie de chestionare și teste.


Memorie îmbunătățită dup 12 săptămîni


După 12 săptămîni, cei care au băut suc de vișine au prezentat rezultate îmbunătățite, atît în funcția cognitivă, cît și în memoria subiectivă. Concret, grupul care a băut suc de vișine a arătat o creștere cu 5% a la capacitatea de a-și aminti unele lucruri, o reducere cu 4% a timpului de mișcare (o măsurare a vitezei de răspuns la stimuli vizuali) și o reducere cu 23% a erorilor comise în timpul unui sarcini episodice de memorie vizuală (care evaluează memoria vizuală și învățarea unor lucruri noi) în comparație cu ei care au băut un placebo. De asemenea, aceștia au prezentat o îmbunătățire cu 3% a atenției susținute vizual (care măsoară procesarea informațiilor vizuale) și o reducere cu 18% a erorilor comise în timpul unei sarcini de memorie spațială de lucru (care evaluează utilizarea memoriei și a strategiei) în comparație cu valorile de bază, de dinainte de studiu.


„Funcția cognitivă este un factor determinant pentru independența și calitatea vieții în rîndul adulților mai în vîrstă”, a declarat autorul principal al studiului, Sheau Ching Chai, profesor asistent de sănătate comportamentală și nutriție la Universitatea din Delaware. „Efectele benefice potențiale ale cireșelor Montmorency pot fi legate de compușii bioactivi pe care îi conțin, care includ polifenoli, antocianine și melanină. Ele pot fi, de asemenea, legate de efectele de scădere a tensiunii arteriale potențial al cireșelor


Vișinele, prezentate într-un studiu anterior pe care l-am realizat în aceeași populație, deoarece tensiunea arterială poate influența fluxul de sînge către creier."


Rata de conformare pe parcursul studiului de 12 săptămîni a fost ridicată (94,2%), ceea ce sugerează că sucul de vișine consumat de două ori pe zi a fost un plus gestionabil la rutina zilnică a acestor participanți.


Mărimea eșantionului acestui studiu a fost mică, dar studii mai mari, mai lungi, sînt justificate pentru a confirma aceste rezultate.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load