Sforăitul tulbură liniştea

Sforăitul tulbură liniştea

Cîndva sforăitul semnul sănătății de fier, apoi - cauza conflictelor în familie, iar acum acestor persoane li se recomandă insistent să se supună unui examen medical.


De regulă, noi încercăm să scăpăm de sforăit numai de dragul celor apropiaţi, crezînd că noi înşine sîntem complet sănătoşi. Dar nu este aşa. Sforăitul împiedică ventilaţia plămînilor, ceea ce duce la o deficienţă de oxigen în sînge.


Cea mai mare neplăcere asociată cu sforăitului – sindromul apnee de somn obstructiv sau încetarea bruscă a respiraţiei în timpul somnului pentru cîteva zeci de secunde sau chiar minute. Uneori se întîmplă 40-50 de ori pe noapte. Şi fiecare episod este un stres mare pentru organism din cauza lipsei de oxigen. Acest lucru nu numai interferează somnul, dar, de asemenea, creează premise pentru apariţia unor probleme cu sistemul cardiovascular. Se perturbează ritmul cardiac, crește tensiunea arterială, este posibil chiar şi infarctul miocardic. Iată ce trebuie să facem pentru a preveni acest lucru.


Primul pas: a înţelege premisele


În primul rînd, trebuie să determinăm cauza sforăitului. Din punct de vedere tehnic, ea este una - pasajele nazale sunt prea înguste. Dar ce anume a provocat contracţia lor, ar trebui să clarificăm.


- Deviaţia post-traumatică a septului nazal, polipii.
- Rinita cronică.
- Mahmureala - în această stare aproape toţi muşchii sînt lipsiţi de tonusul muscular.
- Excesul de greutate. Dacă este, grăsimea apasă asupra nazofaringelui.
- Fumatul. Acesta irită mucoasele. Edemul, care a apărut îngustează pereţii mucoşi, reducînd tonul faringelui. Deci, primul lucru, care trebuie de făcut în lupta împotriva sforăitului – să renunţaţi la fumat.


În plus, îngustimea căilor nazale poate fi înnăscută. Acest lucru ar putea constata medicul ORL.


Pasul doi: capul sus!


Faceţi exerciţii pentru muşchii palatului şi limbii. Cîteva metode simple ajută multor oameni să nu sforăie. De exemplu, nu dormiţi pe spate. Se cunosc mai multe metode de însuşire a obiceiului de a dormi pe o parte precum: a pune în partea din spate a pijamalei o minge de tenis , mulţi oameni pun sub pătură jucării împăiate.


Uneori este suficient doar să menţineţi capul sus în timpul somnului. La persoanele care preferă să doarmă pe o pernă mică, limba poate să se retracteze, blocînd astfel căile respiratorii. În acest caz, cel mai bun mod - ridicaţi căpătîiul patului cu 10-15 cm, sau cumpăraţi o pernă specială în formă de rulou sub gît.


4 fapte despre sforăit


•    Conform statisticilor, un sfert din populaţia lumii sforăie, indiferent de sex sau de vîrstă. În rîndul persoanelor de peste 60 de ani această cifră creşte cu 50%.
•    Bărbaţii sforăie mai des, deoarece ei au, de obicei, peretele superior al cerului gurii mai musculos.
•   Sforăitul apare, de obicei, în faza de somn profund atunci cînd muşchii palatalului moale şi ai limbii sunt la maxim relaxaţi.
•     Sunetele produse de sforăit au o frecvenţă foarte scăzută, astfel încît sunt atît de neplăcute pentru ureche.


Pasul trei: să întocmiţi un protocol al sforăitului


Dacă măsurile simple nu au fost de ajutor, trebuie să mergeţi la medicul ORL. În afară de o examinare vizuală, poate veţi avea nevoie de radiografie şi de scanare CT pentru a exclude anumite boli.


Este important să se clarifice, dacă aveţi sindromul de apnee în somn, si cum acesta se exprimă. Acest lucru necesită un examen special - polisomnografie. Va trebui să dormiţi toată noaptea la spital. In tot acest timp, echipamentul medical va înregistra lecturi diferite ale creierului, sistemului respirator şi cardiovascular. În timp ce veţi dormi, dispozitivul va face electroencefalograma (EEG), electrocardiogramă, va determina săturarea hemoglobinei în sînge şi chiar va cerceta mişcările ochilor şi tonusul muscular al bărbiei. În dimineaţă, medicul va analiza datele şi va trage concluzii: dacă există o problemă şi cum s-o rezolvaţi.


Pasul patru: eliminaţi cauzele


Multe din cauzele sforăitului sînt eliminate într-un mod evident. Dacă o persoană sforăie din cauza supra ponderii – trebuie să pierdeţi în greutate, dacă aveţi septul curbat – faceţi o operaţie pentru a remedia problema. Polipii şi adenoizii trebuie să fie eliminați.


În arsenalul medicinii sunt pastile speciale împotriva sforăitului şi dilatatoare nazale sub formă de arc, care la îngustimea pereţilor nazali se lipesc pe aripile nasului.


Şi, în orice caz, vă va ajuta fitness-ul. Aerobica, jogging, exerciţiile de forţă nu numai că vor perfecta formele, dar şi vă vor păstra tonusul muscular al palatalului moale.


Uleiurile esenţiale vor contribui să luptaţi cu sforăitul


Aromaterapia este destul de eficientă. Picuraţi cîteva picături de ulei esenţial pe pernă, adăugaţi-l la ulei de masaj sau diluaţi cîteva picături de apă minerală şi cu ajutorul unui spray pulverizaţi în nas şi gît. Puteţi utiliza un ulei sau o combinaţie de mai multe uleiuri diferite.


Romaniţa - reduce tensiunea musculară.
Eucaliptul - curăţă pasajele nazale de mucus, are o acţiune bactericidă.
Bradul şi pinul – ucid microbii, uşurează respiraţia.
Iasomia - reduce umflarea nazofaringei mucoase.
Scorţişoara - ajută la separarea rapidă a mucusului.  


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load