Sfaturi pentru a preveni accidentările atunci cînd alergi

Sfaturi pentru a preveni accidentările atunci cînd alergi

Pentru mulţi dintre noi, alergatul este unul dintre cele mai la îndemînă sporturi: îl poţi practica aproape oriunde, nu ai nevoie decît de vreme frumoasă şi o pereche de adidaşi.

Sau, totuşi, este nevoie de ceva mai multă precauţie, atenţie şi cunoaştere?

Dacă citeşti acest articol eşti cu siguranță o persoană căreia îi plac sporturile şi care ţine foarte mult la sănătatea şi integritatea corpului său. Deşi alergatul este un sport la îndemînă, alergătorii au parte de foarte multe accidentări – unele studii arată că un procent îngrijorător de peste 74% dintre alergători suferă în cele din urmă de accidentări în timpul antrenamentelor, mai mult decît cei care practică fotbalul profesionist.  

Cele mai comune accidentări în cazul alergatului sînt datorate suprasolicitării, faptului că porți încălţăminte nepotrivită sau pot avea legătură cu un defect biomecaninc la nivelul corpului. Vestea bună este că cele mai multe accidentări din timpul alergatului pot fi prevenite. 

Iată care sînt cele 5 sfaturi pentru a preveni accidentările atunci cînd alergi:

1. Evită excesele

Multe dintre accidentările din timpul alergatului sînt rezultatul antrenatului în exces: intensitatatea crescută, prea mulţi kilometri, prea repede. Este important să îţi faci un plan de progres treptat al antrenamentelor, atît din punct de vedere al intensităţii, cît şi din punct de vedere al kilometrilor pe care ţi-i impui. Obiectivul de kilometraj din fiecare săptămînă nu ar trebui să crească cu mai mult de 10%.

Depăseşte-ţi limitele, dar fă-o gradual şi cu răbdare. Prin creşterea treptată a antrenamentului te vei salva de durere şi frustrare şi tot îţi vei atinge obiectivele.Lasă simţul comun şi un program de antrenament inteligent să determine cît de mult ar trebui să alergi.

2. Încălţămintea potrivită este crucială în cazul alergatului

Fii sigur că încălţămintea pe care o porţi nu este uzată şi că ai modelul potrivit pentru picioarele şi stilul tău de alergat. Încălţămintea nepotrivită poate agrava problemele existente, cauzînd durere în laba piciorului, genunchi sau şolduri.

Purtarea unei perechi de încălţăminte care şi-a pierdut amortizarea poate conduce de asemenea la accidentări. Fii atent la astfel de detalii – te pot scuti de foarte multe bătăi de cap şi de durere!

3. Găseşte suprafaţa potrivită pentru a-ţi face antrenamentul

Odată ce ţi-ai găsit perechea potrivită de adidaşi, vrei să fii sigur că îi foloseşti pe cea mai bună suprafaţă. Într-un mod ideal, îţi doreşti ca solul să absoarbă şocul, nu să îl transmită picioarelor. Evită betonul pe cît de mult posibil: este de aproximativ 10 ori mai dur decît asfaltul şi este considerată o suprafaţă groaznică pentru alergat.

Sunt recomandate suprafeţele mai moi, cum ar fi iarba sau un teren care nu a fost asfaltat/amenajat pentru alte scopuri. Constanţa este de asemenea importantă, pentru că o schimbare bruscă pe o nouă suprafaţă de alergat poate cauza accidentări. Vei vrea de asemenea să eviţi întoarcerile bruşte, deci încearcă să cauţi un traseu cu curbe line şi alei cît mai drepte.

4. Fii riguros

Un program regulat de stretching poate fi cheia pentru prevenirea accidentărilor. Fii foarte riguros cu privire la stretching-ul de după alergat – corpul tău te va face să plăteşti dacă te leneveşti la capitolul acesta.

5. Păstrează un echilibru

Accidentările apar de obicei cînd eşti prea atent la muşchii care sînt solicitaţi în timpul alergării şi uiţi de alte părţi ale corpului. De exemplu, durerea de genunchi apare uneori pentru că alergatul îţi întăreşte spatele picioarelor mai mult decît partea frontală.

Tendoanele tale nu sînt suficient de puternice pentru a menţine rotula ce se deplasează din poziţia ei, lucru care provoacă durere.

În orice caz, după ce îţi întăreşti tendoanele, durerea va dispărea.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load