Scurtă istorie a centurii de siguranță care a salvat milioane de vieți

Scurtă istorie a centurii de siguranță care a salvat milioane de vieți

Centura de siguranță este unul dintre cele mai importante accesorii cu care poate fi dotat un automobil. Motivul? Aceasta poate salva vieți, lucru pe care l-a și demonstrat în existența ei de aproape 60 de ani.

Inventatorul centurii de siguranță se numește Nils Bohlin, un inginer suedez care lucra în anul 1959 la Volvo. Inițial, bărbatul a fost angajat ca inginer de aviație și și-a pus amprenta la dezvoltarea sistemelor de catapultare de la avioane.

Bohlin a inventat centura de siguranță și a înregistrat invenția în anul 1958. La acea vreme, centura avea forma unui V cu vîrful în jos, poziționat oblic. Ulterior, Volvo a vîndut patentul lui Bohlin tuturor constructorilor din lume. Primul model auto care a inclus centura a fost Volvo Amazon/120 (1959).

În anul 1963, toate modelele care ieșeau pe poarta uzinei suedeze Volvo erau echipate cu centură pentru scaunele din față. În 1964, toate mașinile noi fabricate în Statele Unite erau echipate cu centură de siguranță, după ce, pînă la acea vreme, centura era o opțiune pe teritoriul Americii.

Prima lege care obliga pasagerii din mașini să poarte centura a fost adoptată în anul 1970, într-o țară îndepărtată de Suedia, în Australia. Volkswagen Rabbit a fost primul automobil care a beneficiat de centuri automate, care să se strîngă pe corpul pasagerului. Se întîmpla în anul 1975.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load