COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Pozițile de somn și cum îți afectează acestea sănătatea

Pozițile de somn și cum îți afectează acestea sănătatea

În ce poziție dormi cel mai des? Ți se poate părea lipsit de importantă, însă modul în care dormi poate avea un impact important asupra sănătății tale.

1. Poziția pe burtă
Dacă dormi pe burtă, te vei bucură de o digestive mai bună. Cu toate acestea, îți va fi foarte greu să respiri, vei face cute pe față și te vei putea trezi cu dureri de gît. De asemenea, dormitul pe burtă îți poate cauza dureri de spate, întrucît nu este susținută coloana vertebrală, transmite sfatulparintilor.ro.

2. Poziția fetus
Poate fi foarte confortabil să dormi în această poziție care îți va aminti de burtă mamei. Totuși, ea îți restricționează respirația, favorizează sforăitul și poate afecta spatele și gîtul. De asemenea, nu este indicată dacă ești gravidă.


3. Poziția laterală, cu mîinile pe lîngă corp
Cînd dormi pe o parte, cu mîinile pe lîngă ține, coloana vertebrală are cel mai bun suport și se reduc substanțial durerile de spate și de gît, precum și apneea în somn. Totuși, această poziție contribuie la lăsarea pielii fetei și a sînilor (în cazul femeilor), din cauza efectelor gravitației.

4. Poziția pe o parte, cu mîinile pe laterală
O varianta a poziției anterioare, cu diferența că mîinile nu mai sînt pe lîngă corp și alături, pe laterală. Beneficiile sînt aceleași că cele de mai sus, însă pot apărea dureri de umeri cauzate de întreruperea circulației sîngelui prin presarea nervilor.

5. Poziția doar pe partea dreapta sau doar pe stînga
Dacă ești obișnuit să dormi doar pe partea dreapta, ar trebui să știi că această poziție favorizează apariția arsurilor gastrice. În timp ce dacă dormi doar pe partea stînga pui sub stres organe interne precum ficatul, plămînii și stomacul. Pentru gravide este recomandat somnul pe partea stînga întrucît favorizează circulația sîngelui în corpul bebelușului.

6. Poziția pe spate cu mîinile pe lîngă corp
Această poziție este considerate cea mai bună pentru sănătatea spatelui și a gîtului, cu condiția să nu fii “cocoțat” pe prea multe perne. Partea proastă este că cei care preferă această poziție au tendința de a sforăi mai mult și de a suferi de apnee în somn.

7. Poziția pe spate cu mîinile sus
Cunoscută sub denumirea “stea de mare”, această poziție este benefică pentru spate. În plus, previne apariția ridurilor. Cu toate acestea, poziția favorizează apneea de somn și refluxul gastric. De asemenea, pot apărea dureri în zona umerilor din cauza presiunii la care sînt supuși nervii acestora.

8. Poziția cu multe perne
Indiferent de poziția pe care o preferi, dacă alături ai multe perne care să îți ofere suport poate fi foarte bine pentru sănătatea ta. Cei care dorm pe spate își pot pune o pernă sub arcul coloanei vertebrale, cei care dorm pe o parte, pot pune oi pernă între genunchi, iar cei care dorm pe burtă se pot ajută de o perne sub șolduri pentru o relaxare totală.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load