Paşi de urmat pentru a avea un somn liniştit

Paşi de urmat pentru a avea un somn liniştit

Orice om își dorește  doarmă mai bine și  se simtă mai odihnit atunci cînd se trezește dimineață.

bună modalitate de a obține asta este  eviți anumite obiceiuri care ți-ar putea alunga somnul înainte de a merge la culcare.

1. Evită stimulențiiinclusiv mîncarea

Cafeinaexercițiile fizice, produsele dulci și alimentele picante nu sînt indicate  le consumi înainte de culcare. Renunţă la prăjiturile preferate consumate în miez de noapte. Este foarte bine  faci mișcare însă în timpul zilei și nu cu cîteva minute înainte de a te urca în pat

2. Nu face un duş sau o baie fierbinte cu o oră înainte de a te bagă în pat

 și în cazul sportului dușul/baia fierbinte cresc temperatura corpului ceea ce face dificilă odihnăașa  trebuie evitat cu cel puțin o oră înainte de a merge la culcare. Încearcă -i lași corpului o perioadă pentru a se răci și abia apoi mergi  te odihneșți.

3. Evită cafeina

Este cunoscut faptul  somnul este influențat negativ de cafeină. Tocmai de aceea este indicată evitarea oricărei băuturi care o conținedupă ora 4 după amiază

4. Mîncarea este problematică

Uneori te simți mult prea flamînd în miezul nopții însă acest lucru demostrează  dieta ta nu conține suficiente fibre și proteine ceea ce îți da senzația de foame. Organismul tău are nevoie de combustibil pentru a se putea odihni. Însă dacă mănînci înainte de a merge la culcare, corpul are nevoie de energie pentru procesul de digestie, în plus gravitația joacă un rol important în digestie și tocmai de aceea nu este recomandat  te așezi în pat cu stomacul plin.

5. Încearcă  nu te uiți la televizor sau  navighezi pe net cu cel puțîn o oră înainte de a intra la somn

Studiile au arătat  privitul la televizor cu o oră inaite de a merge la somn interferează cu abilitatea oganismului de a se relaxa. Luminile televizoarelor împiedică organismul  secrete melatonina, hormonul care ajută somnul.

6. Nu munci (valabil și în cazul temelor)

Este important  nu mergi la culcare supăratÎn acest fel creierul lucrează pînă la ore înaintate în noapte ceea ce te face  pierzi importante ore de somn. Indiferent de problemă, rezolvarea ei poate aștepta pînă dimineață.

7. Evita lecturile grele

Mulți oameni cred  este un lucru bun  citească cîteva rînduri înainte de a se culcaÎnsă nu de puține ori și-au spus “O pagină și gata” și și-au dată seama  este ora două dimineață și au mai rămas doar patru ore de somn. Tocmai de aceea este recomandat  nu începi  citeșți o carte interesantă înainte de culcare. 

8. Nu dormi cu animalul de companie în pat

Poate părea o idee bună -i permiți animalului tău iubit  urce în patînsă nici nu-ți dai seama de cît de mult spațiu va avea nevoie chiar și un chihuahua de cîteva kilograme.   nu mai vorbim de faptul  nu va fi prea fericit dacă cumva te rostogolești peste el sau îl rănești accidental în timp ce dormi. Mai mult, animalele de companie nu au un somn adînc și se trezesc mai desderanjîndu-te de fiecare dată.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load