Iată de ce ar trebui să incluzi în alimentația zilnică piersicii

Iată de ce ar trebui să incluzi în alimentația zilnică piersicii

Pe lîngă faptul că sînt niște fructe extrem de gustoase și de zemoase și au un parfum îmbietor, piersicii, denumite și fructele longevității, au beneficii uimitoare pentru sănătate.


Iată care sînt cele 10 beneficii surprinzătoare ale piersicilor


Protejează vederea


piersicii conțin o cantitate mare de betacaroten, un antioxidant esențial pentru menținerea sănătății ochilor. Acesta previne apariția cataractei și a degenerescenței maculare, boală care în timp duce la orbire.


Previn apariția obezității


piersicii conțin compuși bioactivi ce previn apariția obezității și a bolilor asociate cu aceasta. Ele nu conțin grăsimi și au foarte puține calorii. Zahărul din aceste fructe este natural și nu are efecte adverse asupra sănătății. Compușii fenolici ce se găsesc în piersici au proprietăți antiinflamatorii, astfel că prin consumul lor organismul arde mai multe calorii decît conține fructul în sine.


Protejează sistemul nervos


Stresul și anxietatea sînt ținute la distanță cu ajutorul magneziului din piersici. Astfel, este menținut echilibrul sistemului nervos. Vitamina B prezentă în fruct are efecte asemănătoare serotoninei, numită și hormonul fericirii.


Previn apariția cancerului


Datorită conținutului crescut de antioxidanți, piersicii previn multiplicarea celulelor canceroase. Ele protejează împotriva apariției cancerului la plămîni, colon și a cancerelor bucale. Mai mult, ele pot opri creșterea celulelor canceroase de la nivelul sînului, fără a deteriora celulele sănătoase.


Mențin colesterolul în limite normale


Consumul zilnic de piersici ține colesterolul sub control, precum și alte probleme ce duc la apariția diabetului și a bolilor vasculare.


Ajută la digestie


Pentru a avea un stomac și un sistem digestiv sănătos nu trebuie să îți lipsească piersicii din meniul zilnic. Ele conțin multe fibre ce ajută la echilibrarea tranzitului intestinal și în combaterea unor boli precum constipația, ulcerul, gastrita sau hemoroizii.


Îmbunătățesc aspectul pielii


Vitamina C din piersică ține la distanță radicalii liberi și îți face pielea mai elastică și mai fermă. Potrivit oamenilor de știință, zeaxantina și luteina din piersici au efecte anti-inflamatorii asupra deteiorării celulelor pielii cauzate de razele ultraviolete.


Normalizează tensiunea arterială


Bogată în potasiu și săracă în sodiu, piersica ajută la ținerea sub control a tensiunii arteriale. De asemenea, fructul mai conține și magneziu, fosfor, zinc, cupru, mangan, fier și calciu, elemente ce oferă suport globulelor roșii ale sîngelui și îmbunătățesc sănătatea vasculară.


Benefice în sarcină


Vitaminele și mineralele din piersici sînt benefice în sarcină. Calciul de care fătul are nevoie pentru întărirea oaselor, dinților și mușchilor este oferit de vitamina C. De asemenea te ajută în absorbția fierului precum și în prevenirea crampelor și a stării de oboseală.


Reduc inflamația


Aceste fructe au proprietăți antiinflamatoare, antimicrobiene și antioxidante. Vitamina A din piersici ajută la ameliorarea inflamației în cazul gutei și a reumatismului.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load