Iată ce se mănîncă și ce nu, dimineața pe stomacul gol!

Iată ce se mănîncă și ce nu, dimineața pe stomacul gol!

Un vechi proverb ne spune că masa de dimineața trebuie să o servim singuri, pe cea de la amiază – împreună cu prietenii, iar cea de seară să o dăm dușmanilor.

Într-adevăr, lucrurile stau exact așa, pentru că și nutriționiștii ne informează că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei.

Însă ne influențează starea de sănătate și calitatea zilei nu doar cantitatea de bucate pe care o consumăm la dejun (care de altfel trebuie să fie mare), ci și tipul bucatelor. Astfel, nutriționiștii au împărțit alimentele pe care le servim de obicei dimineața în două categorii: cele bune pentru consum și cele rele.

Iată ce trebuie să mîncăm dimineața conform nutriționiștilor:

Ouă – bogate în proteine și nutrienți. Cu ajutorul lor ne putem menține energici toată ziua.

Pepene roșu – conține apă și mult zahăr, susținînd activitatea cardiacă și musculară.

Cereale – bogate în carbohidrați, o sursă importantă de energie.

Afine – conțin zinc, fapt care ne ajută să nu obosim repede.

Porumb – la fel bogat în carbohidrați și zaharuri ușor asimilabile.

Miere – practic o sursă curată de energie, în plus face bine la tot organismul.


Hrișcă – conține mult fier și se digeră ușor, astfel încît nu avem senzații de greutate la stomac de-a lungul zilei.

Nuci – încă o sursă importantă de zinc și grăsimi ne-nocive.

Ce NU trebuie să mîncăm dimineața:

Citrice – au o aciditate sporită iar consumate dimineața fac rău la stomac.

Alimente iuți – pe nemîncate, afectează sever mucoasa stomacului.

Sucuri acidulate – ele se transformă în stomac în acid, fapt care poate provoca arsuri și gastrită.

Verdețuri – consumate dimineața, provoacă balonare și flatulență.

Roșii – conțin acid tiranic care irită stomacul.

Pere – afectează pe nemîncate microflora stomacului.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load