Duci o viata sănătoasă? Fă testul ca să afli!

Duci o viata sănătoasă? Fă testul ca să afli!

Exista multe mituri despre ce inseamna un stil de viata sanatos, asa incat ajungi sa nu mai stii care informatii sunt adevarate si pe care sa le privesti cu scepticism. Oare chiar trebuie sa bei doi litri de apa pe zi?


Prea multa cafea iti face rau? Fa-ti testul de mai jos, raspunzand la cele 10 intrebari, ca sa afli daca tu si familia ta sunteti pe calea cea buna.


1. Adultii ar trebui sa bea cel putin doi litri de apa in fiecare zi.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: fals.


Fara dubii, apa este o parte importanta din alimentatia sanatoasa. Totusi, iti poti mentine organismul hidratat si cu alte fluide, ca de plida ceaiul, laptele sau sucurile naturale, facute in casa la storcatorul de fructe. Mai mult, consumand des fructe si legume proaspete iti ajuti corpul sa se hidrateze.


2. Cafeaua in exces creste riscul de boli de inima.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: fals.


Acesta e un mit pe care il auzim tot mai des, dar care nu este sustinut de studii medicale. Sigur, daca bei multa cafea risti sa stai treaz(a) toata noaptea, insa nu iti va influenta sansele de a te imbolnavi de inima. De fapt, boabele de cafea contin fitonutrienti cu efect antioxidant, ca pot proteja inima, precum si intreg organismul, de actiunea radicalilor liberi.


3. Mesele mici si dese iti stimuleaza metabolismul.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: fals.


In ciuda tuturor miturilor conform carora trebuie sa mananci putin si des, de cinci-sase ori pe zi, pentru a stimula arderea grasimilor, ratiile alimentare joaca un rol minor in influentarea metabolismului. In realitate, greutatea pe care o ai si compozitia corpului sunt mai importante in stabilirea ratei metabolice bazale. Asa se face ca un anumit regim alimentar este benefic pentru unii si are rezultate dezastruoase pentru altii. Solutia este sa-ti faci o dieta personalizata, cu ajutorul unui nutritionist, indiferent daca vrei sa slabesti, sa te mentii sau sa te ingrasi.


4. Fructele proaspete sunt intotdeauna mai bune decat cele congelate.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: fals.


Presupunem in mod natural ca alimentele proaspete sunt mai bune decat cele congelate, insa lucrurile nu stau intotdeauna asa. Stiai ca fructele si legume incep sa-si piarda din nutrienti inca din momentul in care sunt culese? Gandeste-te ce se intampla cu ele in timpul transportului catre supermarket si apoi in toata perioada cat stau pe raft pana sa le cumperi. Pe de alta parte, cele destinate congelarii sunt culese in momentul optim, duse imediat in fabrica si inghetate pe loc, pentru a-si pastra calitatile nutritive.


5. Daca mananci multe oua te poti imbolnavi de inima.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: fals.


Ouale au un continut mare de colesterol, dar asta nu inseamna ca iti cresc sansele de boli cardiovasculare. De fapt, studiile au aratat ca nu colesterolul din alimente, ci grasimile trans si saturate pot mari riscul de boli de inima. Prin urmare, nu renunta la oua, pentru ca sunt o sursa buna de proteine slabe, dar si de vitamine A si D.


6. Daca ai o alimentatie bogata in fibre, trebuie sa bei mai multa apa.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: adevarat.


Continutul mare de fibre din alimentatie are multe beneficii pentru corp, insa, in acelasi timp, e necesar sa bei multa apa ca sa-ti mentii sanatatea sistemului digestiv. Asta deoarece fibrele sunt un material vegetal, pe care organismul nostru nu e capabil sa-l digere usor. Apa faciliteaza transportul alimentelor de-a lungul sistemului digestiv, reducand riscul de balonari si constipatie.


7. Ca sa slabesti, nu trebuie sa mai mananci dupa ora 20.00.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: fals.


Un alt mit popular despre slabit este sa nu mai mananci seara dupa o anumita ora, pentru ca te vei ingrasa. Ceea ce conteaza este mai degraba cat de mult mananci, ce anume mananci si cata miscare faci. Nutritionistii recomanda ca ultima masa a zilei sa fie cu 3-4 ore inainte de culcare. Asa incat, daca te culci la miezul noptii, poti manca linistit(a) pe la 20.00 – 21.00.


8. Painea alba e la fel de sanatoasa ca painea integrala de grau.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: fals.


De fapt, painea de grau integral este mai bogata in nutrienti si contine mai multe fibre. Painea alba e facuta, de obicei, dintr-un amestec de faina alba imbogatita si faina integrala de grau, ceea ce inseamna mai putine fibre.


9. Legumele trebuie gatite la abur ca sa-si pastreze vitaminele si nutrientii.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: adevarat.


Legumele gatite la abur isi pastreaza forma, culoarea, mirosul si gustul natural. Cum nu folosesti deloc ulei, mineralele si vitaminele din compozitia lor raman intacte.


10. Super-alimentele sunt mai satoase si te fac sa mananci mai putin.
– adevarat;
– fals.
Raspuns corect: adevarat.


Super-alimentele, cum sunt ouale, nucile de orice tip, fasolea, quinoa, somonul, lintea, sunt mai bogate in vitamine, minerale si proteine, grabesc instalarea satietatii si iti ofera o gama larga de nutrienti, care te protejeaza de boli.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load