COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Dieta keto. Ce efect are, de fapt, asupra organismului

Dieta keto. Ce efect are, de fapt, asupra organismului

Dieta keto sau ketogenică este o dietă scăzută în carbohidrați și ridicată în grăsimi, dar cu o cantitate redusă de proteine, care recomandă limitarea aportului de carbohidrați la 20-60 de grame pe zi. În general, dieta keto conține 75% grăsime, 20-25% proteine și 5-10% carbohidrați.

Caloriile nu sînt de obicei limitate în dieta keto. Acest lucru poate părea perfect pentru unele persoane, deoarece le permite să mănînce cît vor, atît timp cît se conformează principiilor generale.

Scopul menținerii unui nivel scăzut de carbohidrați este reprezentat de atingerea unei stări metabolice numite cetoză, în care corpul tu este în esență forțat să înceteze să utilizeze glucoză sau carbohidrați pentru combustibil, arzînd în schimb grăsimi. Cînd corpul tău este lipsit de carbohidrați, sursa sa principală de energie, începe să se utilizeze o substanță derivată din grăsimi, numită cetonă. Corpul tău începe apoi să apeleze în rezervele de grăsimi pentru energie.

Numărul exact de carbohidrați pentru a obține cetoza depinde de fiecare individ. Aportul proteinelor poate avea un cuvînt important de spus. În plus, atunci cînd consumi în principal grăsimi, zahărul din sînge nu crește după o masă, așa că nivelurile de insulină rămîn stabile. Insulina este un hormon care încurajează stocarea caloriilor după masă, prin urmare controlul nivelului de insulină putînd împiedica depunerea caloriilor, ceea ce duce la scăderea în greutate, scrie eva.ro.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load