De ce îți este mereu foame

De ce îți este mereu foame

Dacă simți constant nevoia de a mînca fără să-ți fie neapărat foame, experții spun că ar putea exista anumite motive care determină aceste stări.


Experții au identificat anumite motive pentru care unele persoane se confruntă cu senzații de foame inexplicabile. Iată cinci dintre motivele pentru care îți este mereu foame și cîteva soluții despre cum ai putea să le combați:


Ești deshidratată


Apetitul neexplicat poate fi un semn că ești deshidratată. Nutriționiștii recomandă ca, atunci cînd ai senzație de foame, să bei mai întîi două pahare cu apă și să aștepți în jur de 15-20 de minute. Consumă în mod regulat fructe și legume care conțin apă, pentru a-ți asigura cantitatea zilnică de lichide.


Dieta pe care o ai este prea restrictivă


Acordă atenție alimentelor pe care le consumi. Dietele care încurajează eliminarea caloriilor mult prea repede pot duce la pofte crescute și stări de oboseală. Pe termen lung, aceste diete pot diminua activitatea metabolismului. Nutriționiștii indică reducerea consumului de calorii, și nu excluderea unor grupuri întregi de alimente. Deși organismul anumitor persoane răspunde foarte bine la diete extreme, majoritatea dintre noi sîntem nevoiți să reducem din consumul de calorii și alimente procesate, în loc să le eliminăm complet din dietă.


Nu dormi suficient


Dacă te gîndești constant la mîncare, s-ar putea ca lipsa de somn să fie unul dintre factorii care provoacă această stare. Potrivit experților, atunci cînd nu te odihnești suficient, nivelul de leptină – hormonul responsabil de reglarea apetitului și a metabolismului – scade brusc. De asemenea, chiar și o noapte nedormită poate crește nivelul de grelină, hormonul care stimulează apetitul. Încearcă să-ți stabilești un program de somn pe care să-l respecți. Exercițiile de respirație te pot ajuta să adormi mai repede și să ai parte de orele optime de odihnă.


Ești stresată


Mîncatul pe fond de stres nu este un moft sau o scuză pe care o inventăm doar pentru o pungă cu chipsuri. Dacă nu ești sigură că mănînci pe fond de stres, păstrează un jurnal în care să-ți notezi tot ceea ce mănînci. Apoi observă dacă în zilele mai puțin bune ai avut tendința să mănînci mai mult.Pentru a combate mîncatul pe fond de stres, încearcă să-ți formezi un obicei sănătos, cum ar fi consumul de fructe în loc de dulciuri sau o scurtă sesiune de exerciții fizice.


Nu mănînci micul dejun


Deși există păreri împărțite în ceea ce privește micul dejun, experții cred în continuare că este cea mai importantă masă a zilei. Conform medicilor nutriționiști, dacă sari peste masa de dimineață s-ar putea să te confrunți cu dureri de stomac, iar pe tot parcursul zilei vei simți nevoia să iei mici gustări, chiar și după prînz.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load