De ce este bine să mîncăm varza de Bruxelles

De ce este bine să mîncăm varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles nu se bucură de un prestigiu prea mare în rîndul moldovenilor.


Dar mulți nu cunosc beneficiile uimitoare ale acestei legume, care este bogată în vitamine, minerale și proteine.


Valoare nutrițională


Varza de Bruxelles are efecte benefice pentru sănătate și siluetă datorită vitaminelor, mineralelor, proteinelor și carbohidraților din compoziție.


100 de grame de varză de Bruxelles au doar 43 de calorii, zero grame de grăsimi, 9 grame de carbohidraţi (dintre care 2.2 grame de zaharuri şi 3.8 grame de fibre) şi peste 3 grame de proteine. De asemenea, la aceeaşi cantitate, organismul tău va primi 195% din DZR (doza zilnică recomandată) de vitamina K, 125% din DZR de vitamina C şi peste 10% din DZR de vitamina A, vitamina B6, folaţi, potasiu şi mangan.


Efectele benefice asupra sănătății


Potrivit studiilor, consumul regulat de varză de Bruxelles ar putea reduce riscul de obezitate, diabet, boli cardiovasculare și alte probleme de sănătate.


Efecte anticancerigene


Mai mult decît atît, savanţii spun că sulforafanul (acea substanţă care conferă mirosul specific de sulf) din legumele crucifere ar proteja organismul de acţiunea radicalilor liberi, prevenind instalarea cancerului. Oamenii de ştiinţă au descoperit că această substanţă are capacitatea de a inhiba o enzimă numită HDAC implicată în procesul de dezvoltare a celulelor maligne.


Rezultate promiţătoare au fost observate în cazul cancerului esofagian, de prostată, pancreatic şi cel de piele.


Varza de Bruxelles este bogată în clorofilă, care poate bloca efectele cancerigene ale aminelor heterociclice eliberate la temperaturi ridicate (de exemplu, cele din fripturile la grătar).


Îmbunătățește sănătatea oaselor


Carenţa de vitamina K din organism este asociată cu un risc crescut de a suferi de boli ale sistemului osos. Varza de Bruxelles este bogată în această vitamină, asigurînd sănătatea oaselor prin îmbunătăţirea nivelului de absorbţie a calciului, prevenirea pierderii de calciu prin urină şi asimilarea proteinelor esenţiale. De asemenea, varza de Bruxelles este bogată în calciu.


Ține sub control diabetul


Majoritatea legumelor verzi sînt surse de antioxidanţi cu rol de reglare a glicemiei. Aceştia poartă numele de acizi alfalinoleici şi pot avea efecte benefice asupra secreţiei de insulină, prevenind stresul oxidativ. De asemenea, studiile arată că aceste substanţe reduc riscul de neuropatie diabetică periferică, o afecţiune care constă în degradarea celulelor nervoase de la nivelul membrelor inferioare, din cauza nivelului crescut de glucoză din sînge (hiperglicemie).


Menține vederea


Vitamina C este strîns legată de sănătatea ochilor şi joacă un rol important în protejarea acestora de efectele nocive al razelor ultraviolete. O singur porţie de Varză de Bruxelles îţi asigură cantitatea de vitamina C de care organismul tău are nevoie. Un alt antioxidant care se regăseşte în compoziţia verzei de Bruxelles – zeaxantina – „filtrează” razele ultraviolete, protejînd astfel ochii de afecţiunile degenerative.


Previne îmbătrînirea pielii


Tot vitamina C este responsabilă de prevenirea ridurilor de expresie şi a îmbătrînirii premature a pielii. Consumul de varză de Bruxelles cît mai puţin gătită este benefic pentru piele, protejînd-o de efectele periculoase ale razelor solare şi ale poluării, scăzînd riscul de apariţia a ridurilor şi îmbunătăţind textura pielii. Vitamina C joacă un rol esenţial în formarea colagenului, o proteină care asigură elasticitate pielii.


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load