De ce este bine să mîncăm fasolea verde

De ce este bine să mîncăm fasolea verde

De ce este bine să nu ocolim fasolea verde? Pentru că proprietățile sale sînt uimitoare. O găsim în mai multe soiuri, toate varietățile sînt bune, important este doar ca ea să fie sănătoasă, să nu prezinte deshidratări, modificări de colorație sau brunificări.


Consumul de fasole previne și hipertensiunea arterială datorită magneziului și potasiului, dar și constipația, colesterolul crescut, bolile de ficat, precum hepatita. Mîncarea de fasole verde este foarte bine tolerată de ficat, reduce toxicitatea, iar vitaminele sale susțin activitatea acestui organ.


Fasolea verde este recomandată celor care au diabet de tip 1 sau 2. Se poate consuma cu succes și de cei care doresc să slăbească pentru că are puține calorii și oferă o senzație de sațietate durabilă.


De asemenea, stimulează tranzitul intestinal, are proprietăți diuretice, împiedică depunerea rapidă a excesului de glucoză.


Cel mai indicat este ca fasolea să fie pregătită în abur sau fiartă, nu foarte mult însă, pentru a păstra cît mai mult vitaminele și principiile active.


Nu sînt recomandate conservele cu fasole, însă ea se poate congela, pentru că păstrează mai bine 50% din calitățile sale nutritive.


Se poate prepara în mai multe moduri, fie cu suc de roșii, condimente și ulei, fie cu un sos alb, pregătit din smîntînă și gălbenuș. Dar și mai simplu, doar cu ulei și sare sau condimentînd-o cu busuiocul, mentă, ghimbir sau cimbru.


Fasolea verde are calități vindecătoare. Este indicată în diete, compensează alimentația nocivă modernă, reglează activitatea pancreasului și detoxifică organismul datorită conținutului de clorofilă.


În același timp, este indicat consumul de fasole pentru cei care suferă de ateroscleroză, datorită conținutului de vitamine A , C, magneziului, potasiului, acizilor grași.


Consumul de fasole verde previne cancerul de colon, datorită fibrelor pe care le conține, dar și acțiunii inhibatoare pe care o exercită asupra substanțelor cancerigene din alimentele dăunătoare, aditivate și procesate.


Datorită conținutului de vitamina B1, fasolea verde ameliorează tulburările de memorie, stimulînd funcțiile cognitive. Ea participă la sinteza acetilcolinei, un neurotransmițător esențial, a cărui absență este corelată cu apariția Alzheimer.


Conținutul vitaminei K face din fasole un bun aliat în menținerea sistemului osos.


Beta-carotenul, flavonoidele, care se găsesc în din păstăile de culoare galbenă, dar și vitamina C, din toate tipurile de fasole, au efect antiinflamator asupra căilor respiratorii.


Se mai recomandă, de asemenea, pentru întărirea imunității, împotriva asteniei, dar și pentru atenuarea migrenelor.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load