COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

De ce e bine să sari coarda

De ce e bine să sari coarda

Poţi arde între 200 şi 300 de calorii în doar 15 minute de sărit coarda, fiind mai eficient şi decît să alergi ori să mergi cu bicicleta.

Odată ce majoritatea grupelor mari de muşchi sînt puse în acţiune, acest exerciţiu va avea un efect termogenic - acela de a-ţi creşte temperatura corpului - şi, ulterior, de a produce mai multă energie, scrie adevarul.ro.

Ajută la o mai bună coordonare între mai multe părţi ale corpului


Atunci cînd sari coarda, anumite părţi ale corpului vor “comunica” eficient pentru a duce la bun sfîrşit exerciţiul. Există studii care au arătat că săritul corzii a îmbunătăţit coordonarea motorie în rîndul unor copii care sufereau de autism, dar şi abilităţile motorii la o echipă de preadolescenţi sportivi.

Reduce şansele de accidentare

Chiar şi cînd ai o zi dinamică, plină de activităţi, atunci cînd vei sări coarda, şansele de a te accidenta vor fi reduse, iar asta pentru că ai deja o bună coordonare a corpului. Cînd sari coarda, ai nevoie să menţii pieptul în faţă şi spatele drept, iar asta te va face să fii mai conştient/ă de tine.

Îmbunătăţeşte sănătatea inimii

Din moment ce săriturile îţi fac inima să pompeze, este excelent pentru sistemul tău cardiovascular şi pentru sănătatea inimii. De exemplu, săriturile pot să crească VO2 max, măsura cantităţii maxime de oxigen pe care o persoană o poate folosi în timpul exerciţiului fizic. Cu cît este mai mare cantitatea, cu atît vei avea mai multă rezistenţă cardiovasculară. Săritul corzii este, de asemenea, benefic şi pentru persoanele care sînt la risc de apariţie a bolilor cardiovasculare.

Întăreşte sistemul osos

Săritul corzii îţi poate face oasele mai puternice. Atunci cînd îţi măsori densitatea osoasă, vei observa dacă oasele tale sînt fragile sau, din contră, au suficiente minerale. O densitate osoasă ridicată poate reduce şansele de apariţie a osteoporozei, mai tîrziu în viaţă.

Cum să introduci săritul corzii în rutina zilnică?

Poţi face acest lucru unde îşi doreşti, fie în aer liber, fie acasă. Asigura-te doar că suprafaţa pe care stai şi de pe care sari este sigură - nu este alunecoasă, nu se sparge etc.

Începe încălzirea cu săritul corzii, înainte de activităţile fizice propriu-zise.

Poţi sări coarda timp de 3 minute între antrenamentele de rezistenţă.

Poţi sări coarda timp de 1 minut între exerciţiile care presupun flotări şi abdomene.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load