Cum să mănânci sănătos la restaurant?

Cum să mănânci sănătos la restaurant?

De multe ori, cînd mergem la restaurant mîncăm mult şi facem alegeri nesănătoase. Poate fi un preparat prea gras sau cu prea mult zahăr. Simţim că este momentul să ne răsfăţăm şi facem nişte alegeri greşite.

Iată cîteva sfaturi care să ne ajute să mîncăm sănătos chiar şi atunci cînd sîntem la restaurant.

Verifică meniul înainte de a face rezervare

Dacă poţi să te documentezi înainte cu privire la restaurantul în care urmează să mergi să mănînci ar fi perfect. De asemenea, dacă faci rezervare cu ceva timp înainte, eviţi să să ajungi să-ţi fie foarte foame în timp ce cauţi un local în care să te opreşti.  În acest fel poţi alege şi în funcţie de dieta pe care o urmezi sau de afecţiunile pe care poate le ai.

Începe cu o salată

O salată simplă, cu legume verzi, este perfectă pentru începutul mesei. Fibrele şi apa din salată vă vor face să mîncaţi mai puţin din felurile următoare. Salata trebuie aleasă şi ea cu grijă. Nu trebuie să aibă prea multe alune, crutoane, avocado, cereale, brînzeturi, fructe uscate. Indicat ar fi să alegi maximum două dintre aceste ingrediente. Dacă vrei ca salata să fie toată masa ta, atunci ai grijă să adaugi surse de proteină de calitate: carne de pui, peşte, ouă sau fasole. Nu te grăbi să pui prea mult sos peste salată. Oţetul şi uleiul de măsline sînt suficiente.

Legumele şi proteinele trebuie să fie o prioritate

Legumele sînt o sursă bună de proteine, vitamine şi minerale, iar proteinele îţi dau senzaţia de saţietate. Este greu să mănînci prea mult dacă alegi această combinaţie. De obicei, porţiile de la restaurant sînt mai mari decît am avea noi nevoie să mîncăm, dar sigur vei simţi că te-ai săturat şi te vei opri. Poţi lua la pachet ce rămîne.

Alege doar două răsfăţuri

Nu este indicat să mănînci şi pîine, şi aperitiv, şi desert şi să mai bei şu un pahar de alcool. Bine ar fi să alegi doar două dintre ele. Una dintre ele poate fi o sursă de carbohidraţi şi un pahar de alcool sau desert. Recomandările sînt ca o femeie să consume o singură porţie de alcool pe zi, iar un bărbat două.

Împarte mîncarea

Atunci cînd împarţi cu ceilalţi de la masă, vei reuşi să mănînci exact cît are nevoie organismul tău. Puteţi alege fiecare altceva şi, mai apoi, să gustaţi din toate. Dacă eşti o persoană pofticioasă, este cea mai bună variantă pentru tine.

Nu te uita în farfuria altora

Fiecare om are nevoile lui nutriţionale, aşa că nu trebuie să compari ce ai tu în farfurie cu ce au persoanele cu care mănînci. Dacă totuşi nu te poţi abţine şi mănînci prea mult, atunci nu-ţi rămîne decît să mănînci mai puţin la masa următoare.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load