Cele mai bune fructe de pădure pentru sănătate

Cele mai bune fructe de pădure pentru sănătate

Oricînd ţi-e poftă de un desert, consumă cu încredere fructe de pădure! Sînt sănătoase, dietetice şi foarte gustoase!


Fie că eşti la dietă sau pur şi simplu îţi place să mănînci sănătos, fructele de pădure ar trebui să fie prima alegere cînd vrei un desert sau o gustare. E adevărat că sînt mai scumpe şi se găsesc mai greu decît alte fructe, dar merită toate eforturile. În plus, fructele de pădure congelate, care se găsesc la orice supermarket, sînt la fel de sănătoase, dacă nu chiar mai sănătoase decît cele „proaspete”.


Fructele de pădure conţin puţin zahăr Ne-am obişnuit să credem că fructele, în general, sînt acceptate în diete. De fapt, majoritatea fructelor conţin mult zahăr sub formă de fructoză, care are tot atîtea calorii şi e tot atît de periculoasă pentru sănătate ca şi zahărul de masă. Aşa că, atunci cînd vrei un desert, mizează pe fructele de pădure, care conţin puţin zahăr.


De exemplu, afinele conţin 7,3% zahăr, în timp ce cireşele conţin 14,6% zahăr. Murele conţin 8,1% zahăr, în timp ce strugurii au 18,1%. Fructele de pădure sînt bogate în antioxidanţi Dintre toate fructele, fructele de pădure conţin cele mai mari cantităţi de antioxidanţi. Aceste substanţe protejează împotriva bolilor de inimă, împotriva cancerului şi îmbătrînirii. Unul din antioxidanţi este vitamina C care are şi alte beneficii. Fructe uscate, congelate sau proaspete? Din păcate, fructele de pădure proaspete se găsesc mai greu şi sînt destul de scumpe.


Însă există şi alte variante mai accesibile. Fructele de pădure uscate – merişoarele şi goji sînt la modă în acest moment – se obţin prin deshidratare, ceea ce înseamnă că se elimină doar apa. Conform studiilor, cantitatea de antioxidanţi este aceeaşi, dar creşte cantitatea de zahăr şi numărul de calorii la suta de grame. Deci dacă eşti la dietă ar fi mai bine să le eviţi sau să mănînci foarte puţine. În schimb, fructele de pădure congelate sînt o obţine bună, uneori chiar mai bună decît cele proaspete. De obicei, ele sînt congelate imediat după culegere, astfel că se păstrează vitaminele şi antioxidanţii. Fructele proaspete, care stau zile în şir pe raftul magazinului (plus zilele ecesare transportului) îţi pierd din beneficii. 


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load