Cea mai bună dietă pentru o inimă sănătoasă

Cea mai bună dietă pentru o inimă sănătoasă

Bolile cardiovasculare sînt de vină pentru mai mult de 30% din morțile înregistrate la nivel global. Anual, din ce în ce mai mulți oameni sînt diagnosticați cu asemenea boli, motiv pentru care e absolut esențial să găsim metode de a preveni pe cît posibil apariția lor.


Bolile cardiovasculare au un efect negativ asupra calității vieții și expune oamenii la riscul unei morți subite. Pentru a preveni aceste boli, stilul de viață este o parte esențială. Mai exact, experții încurajează activitatea fizică, renunțarea la țigări și – foarte important – o dietă sănătoasă. Dar ce dietă este mai bună pentru a preveni – sau pentru a ține în frîu – bolile cardiovasculare? Un studiu a analizat să vadă care dietă este mai eficientă pentru menținerea unei inimi sănătoase – cea mediteraneană sau cea vegană.


Astfel, au descoperit că, pe termen scurt, dieta mediteraneană îmbunătățește clar disponibilitatea oxidului de azot din vene și artere, acesta fiind important pentru menținerea sănătății sistemului vascular. Pe de altă parte, dieta vegană a prezentat beneficii clare în sensul reducerii nivelului de colesterol. Partea proastă la dieta vegană a fost că în rîndul adepților ei s-au observat reduceri și a unor micro-nutrienți importanți (precum vitamina B12 și iodul), în pofida faptului că participanții la studiu primiseră suplimente de vitamina B12.


„Cercetările au arătat în mod repetat că dietele echilibrate sînt adeseori mai benefice pe termen lung – iar studiul nostru sugerează puternic același lucru”, a subliniat cercetătorul Markos Klonizakis. „În orice caz, este probabil cel mai bine să eviți adoptarea dietelor care urmează trendurile populare – și să iei o alegere în baza nevoilor tale individuale”.


Verdictul studiului este că, pentru o inimă sănătoasă, cea mai bună dietă este cea mediteraneană. Ea implică să consumi foarte multe fructe și legume, cereale integrale, leguminoase și nuci, să înlocuiești untul și alte grăsimi cu uleiul de măsline, să mănînci carne roșie rar (de cîteva ori pe lună maxim) și carne de pui și pește de cel puțin două ori pe săptămînă.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load