TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Ce trebuie să faci ca să nu te îngraşi de Crăciun

Ce trebuie să faci ca să nu te îngraşi de Crăciun

Cred că te-ai săturat deja să ţi se spună că nu ar fi bine să mănînci aia şi cealaltă, cu atît mai mult cu cît de Sărbători vei avea sub nas toate bunătăţile tradiţionale.

Şi cum nu există Sărbători de iarnă fără cozonaci, sarmale şi afumături trebuie să găseşti cea mai bună soluţie ca să îţi faci poftele, dar fără să-ţi pui în pericol silueta. Dacă vorbim despre un kilogram luat de Sărbători atunci nu este o problemă foarte mare, dar este foarte important să nu se adune mai multe kilograme în această perioadă.


Că ne convine sau nu, aceasta este principala regulă care te va ajuta să guşti din toate bunătăţile, dar şi să ai grijă de siluetă. Dacă nu exaqerezi cu mîncarea şi stabileşti foarte clar cele trei mese principale pe zi, fără să ajungi să tot guşti din cîte ceva din oră în oră, atunci vei avea satisfacţia că ţi-ai făcut pofta şi nu vei fi plină pînă în gît.

Mănîncă 1-2 felii de cozonac dimineaţa, la micul dejun alături de cafea sau un ceai. Este un moment mai potrivit pentru a consuma acest preparat delicios, în loc de a-l include la cină sau gustare tîrzie în noapte. Astfel, poţi să spui că ai avut un mic dejun diferit şi de sărbătoare, precum şi satisfacţia că ai mîncat cozonac fără să te îngraşi.

Mănîncă 3-4 sarmale la masa de prînz dacă îţi plac foarte mult, însă evită să le consumi la cină.

De asemenea, evită să le asociezi cu alcoolul, deoarece digestia va fi încetinită, şi nu mai mînca la aceeaşi masă alte peritive/friptură/cozonac. Limitează-te la sarmale şi eventual la puţină ciorbă, dacă o preferi.

Poţi să mănînci o bucată bună de friptură chiar şi seara, însă asociaz-o cu o salată de varză proaspătă/murată sau de verdeţuri pentru a ajuta la digestie şi a avea grijă de siluetă. Cartofii şi alte legume cu conţinut ridicat de amidon cresc valoarea calorică şi îngreunează digestia proteinelor din friptură.

Ştiu că îţi este poftă de afumături şi acele aperitive apetisante care există din belşug în perioada sărbătorilor de iarnă, însă nu trebuie să le mănînci la aceeaşi masă alături de sarmale, friptură, cozonac şi ciorbă.

Păstrează-le pentru un mic dejun copios şi combină-le cu muştar, legume crude (felii de castravete, ardei roşu, roşii, hrean) sau un ou fiert tare, încercînd să eviţi pîinea.

Trucuri care chiar funcţionează

Pune într-o sticlă de 2 litri apă plată şi asigură-te că o consumi pe parcursul zilei. În zilele de sărbătoare uităm adesea să bem suficient de multă apă, iar ea este foarte importantă pentru digestie;

Bea în fiecare zi 2 căni cu ceai verde şi lămîie, deoarece va ajuta la arderea grăsimilor şi îţi va regla digestia după mesele mai bogate în calorii;

Bazează-te pe kiwi şi ananas proaspăt! Aceste două fructe conţin enzime care stimulează digestia şi favorizează arderea grăsimilor;

Bea ceai de ghimbir, deoarece este recunoscut pentru faptul că reglează tranzitul intestinal şi te ajută să arzi din caloriile consumate;

Pune pe masă multe legume făcute la cuptor sau înăbuşite ca să le ai la îndemînă pentru friptură, dar şi cîte un bol cu salată din verdeţuri (spanac, rucola, valeriană, pătrunjel) sau salată de varză;

Nu uita de mişcare zilnic! Fie că alegi plimbările lungi, mergi o oră la sală sau faci un set de exerciţii acasă, acest lucru te va ajuta enorm de mult să nu pui kilograme în plus în această perioadă.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load