COVID-19 în MOLDOVA

Ce se întîmplă dacă dormi mai puțin de 7 ore pe noapte

Ce se întîmplă dacă dormi mai puțin de 7 ore pe noapte

Nu mai este nevoie să îți spunem că e recomandat să dormi între 7 și 9 ore pe noapte, dar știi ce se întîmplă cu organismul nostru atunci cînd dormim mai puțin de 7 ore?

De cîte ori nu ți s-a întîmplat să ai insomnii și să dormi doar trei sau patru ore pe noapte? Probabil că ai experimentat deja acest lucru de multe ori și de fiecare dată ți-ai propus ca data viitoare să dormi măcar șapte ore. Ne preocupăm atît de mult să ne formăm o carieră și să ne dezvoltăm din punct de vedere profesional, încît uităm de faptul că sănătatea ar trebui să fie grija noastră principală.

Conform ultimelor studii făcute de către specialiști, cei mai mulți tineri dorm doar cinci ore pe noapte, obicei care le va afecta extrem de grav metabolismul mai tîrziu. Chiar dacă nu conștientizăm acest lucru acum, ulterior vom observa cum metabolismul nostru poate suferi dacă nu te odihnești suficient.


Dacă te întrebi care sînt efectele secundare ale acestui obicei, află că poți avea probleme în ceea ce privește gestionarea unor probleme, poate chiar să devii tot mai stresată, anxioasă, irascibilă. De asemenea, este crescut riscul de a avea afecțiuni cardiovasculare sau probleme cu metabolismul, inclusiv diabet sau obezitate în cele mai grave cazuri.

Cum îți poate afecta lipsa somnului viața?

Ei bine, o primă cauză care duce la lipsa somnului este stresul de la locul de muncă. Atunci cînd ești foarte stresată și extenuată din punct de vedere psihic și fizic, acest lucru se va vedea și în ceea ce privește calitatea somnului. Pe lîngă asta, lipsa de productivitate este un alt efect secundar al lipsei celor 7 ore de somn.

Care sînt cauzele pentru care nu dormi cel puțin 7 ore pe noapte?

Un job stresant, responsabilitățile de zi cu zi, o alimentație dezechilibrată, un consum ridicat de alcool, anxietatea și depresia sînt doar cîțiva dintre factorii care contribuie la o lipsă a somnului. Lipsa somnului se poate manifesta și în ceea ce privește sistemul imunitar sau viața sexuală.

Pe lîngă asta, un alt factor care ne afectează este social media. Avem obiceiul de a ne trezi și de a ne culca uitîndu-ne pe rețelele de socializare. Lumina albastră emisă de telefoane, tablete, televizoare are un puternic impact asupra sănătății noastre. Iar în acest sens, ar trebui să reduci timpul pe care îl petreci pe rețelele de socializare.

Ce poți face pentru a avea un somn de calitate

În tot ceea ce privește stilul nostru de viață, este important să ai o rutină. Mai precis, trebuie să te obișnuiești să te trezești dimineața și să te culci cît mai devreme. Chiar dacă poate părea greu la început, cu timpul te vei obișnui. Nu spunem să faci o schimbare radicală, ci să îți obișnuiești treptat organismul cu acest obicei.

Pe lîngă asta, trebuie să ai grijă și la alimentația pe care o ai. Dacă ai o alimentație bogată în grăsimi, carbohidrați, consumi sucuri acidulate sau chiar alcool, te poți confrunta destul de des cu insomnii. Astfel că, cel mai bine ar fi să mănînci cît mai multe fructe, legume, semințe și grăsimi sănătoase.

Dacă ai destul de frecvent probleme cu somnul, ar trebui să consulți de îndată medicul deoarece el îți va prescrie tratamentul pe care trebuie să îl urmezi, potrivit ție și nevoilor tale.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
Mai multe

Sondaj Toate

load