Ce mănînci cînd îţi dai seama că începi să uiţi

Ce mănînci cînd îţi dai seama că începi să uiţi

Nu, acest articol nu este despre medicamente care să îți stimuleze memoria. Poate că nu știai, dar cam același lucru îl pot face o serie de plante. Iată ce să consumi cînd începi să uiți:


Ginseng – ajută funcţia cerebrală, prin creşterea fluxului sanguin la nivelul creierului, care, la rîndul său, asigură o mai bună oxigenare şi un aport mai mare de nutrienţi la acest nivel. Nu numai că ajută memoria, dar crește şi capacitatea de concentrare. Alte efecte benefice sînt stimularea sistemul imunitar şi echilibrarea metabolismului.


Salvie – are un efect calmant, ajutînd la o mai bună concentrare, chiar şi  atunci cînd traversezi o perioadă extrem de stresantă. Vrei să acumulezi rapid informaţii pentru un examen, de exemplu? Consumă produse pe bază de salvie cu toată încrederea!


Pelin – există două tipuri de pelin utilizate în medicina naturistă: pelinul comun (Artemisia vulgaris) şi copacul pelin (Artemisia absinthium). În timp ce copacul-pelin este utilizat în realizarea unor băuturi, cel comun este folosit pentru stimularea memoriei.


Mentă – este utilă atunci cînd te afli într-o stare de oboseală cauzată de stres sau de epuizare mentală. Cercetătorii italieni au descoperit că frunzele de mentă conţin o multitudine de compuşi chimici care inhibă centrele de agresivitate din creier. Deşi efectul calmant este imediat, eficienţa maximă este atinsă numai după o cură cu mentă de cel puţin 12 zile, sub formă de ceai, de ulei esențial sau ca și condiment.


Vanilie – aroma de vanilie este foarte eficientă în stimularea cortexului cerebral, îmbunătăţind astfel puterea de concentrare, dar şi capacitatea de memorare. Alte efecte includ revitalizarea sistemelor cardiac, respirator şi digestiv.


În afara plantelor sus enumerate, există și o serie de alimente al căror consum este benefic creierului și memoriei. În fruntea listei stau peștii grași, respectiv somonul și sardinele, conținutul acestora de Omega-3 participînd activ la refacerea celulelor nervoase. Antioxidanții din afine acționează atît împotriva stresului oxidativ cît și împotriva inflamației, ambele fiind vinovate de îmbătrînirea creierului. Așadar, un consum de afine ține la distanță acest neajuns. Ouăle, nucile, portocalele, semințele de dovleac, broccoli și ciocolata neagră ar rebui și ele incluse în dietă dacă vrei să ai o memorie… brici!


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load