Ce ar trebui să conţină micul dejun al copiilor pentru a învăţa bine

Ce ar trebui să conţină micul dejun al copiilor pentru a învăţa bine

Sună deja o regulă de bază pe care clar nu ne permitem să o încălcăm, mai ales cînd vine vorba de alimentaţia copiilor- micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar asta pentru că poate avea efect asupra performanţelor şcolare şi capacităţii acestora de a se concentra.


O serie de studii realizate recent arată că micul dejun poate influenţa rezultatele şcolare ale copiilor. Tocmai de aceea, este important nu doar ca această masă să nu lipsească din rutina zilnică, ci trebuie o deosebită atenţie şi la ce anume trebuie să conţină ea.


Nutriţionistul Gianluca Mech ne oferă toate detaliile despre importanţa micului dejun mai ales la copii, dar ne spune şi cum trebuie să arate el din punct de vedere al alimentelor pe care le punem pe masă.


„Micul dejun este una dintre cele trei mese principale ale zilei, iar la vîrsta şcolară poate influenţa pozitiv procesul de învăţare şi performanţa academică. Micul dejun serveşte scopul de a oferi copiilor şi adolescenţilor energia necesară pentru a face faţă dimineţilor mereu aglomerate cu studiu, sport şi diverse activităţi. Micul dejun trebuie să asigure aproximativ 20% din caloriile zilnice. S-a demonstrat prin numeroase studii privind micul dejun şi performanţele cognitive şcolare că acei copii care iau micul dejun au o capacitate mai mare de concentrare, acordă mai multă atenţie şi sînt mai vigilenţi decît colegii care nu iau micul dejun. De asemenea, au performanţe academice mai bune şi note mai mari”, explică nutriţionistul.


Mulţi părinţi se întreabă ce tip de alimente nu trebuie să lipsească de pe masă la micul dejun şi care sînt cele pe care ar fi indicat să le evităm?


„Pentru a ajuta organismul să funcţioneze mai bine, în special creierul, prima regulă constă în consumul de carbohidraţi (sau zaharuri) cu un indice glicemic scăzut, cum ar fi cerealele integrale, fructele, laptele şi produsele lactate. Pe lîngă alimentele cu sursă de carbohidraţi, nu trebuie să lipsească de la micul dejun grăsimile şi proteinele (lapte, iaurt, brînză, unt, ouă). Gustările dulci preambalate trebuie evitate, deoarece conţin aditivi alimentari, grăsimi suplimentare şi zahăr rafinat, care pot provoca probleme legate de luarea în greutate şi creşterea nivelului de zahăr din sînge”, recomandă Gianluca Mech.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load