Ce alimente nu trebuie să lipsească din meniu la micul dejun

Ce alimente nu trebuie să lipsească din meniu la micul dejun

Mulţi oameni sar peste micul dejun pentru că, mai tîrziu, se simt mai flamanzi decît atunci cînd n-au mîncat nimic dimineaţa.


Însă, potrivit nutriţioniştilor, oamenii nu se simt flamînzi pentru că au mîncat micul dejun, ci pentru că au consumat micul dejun GREŞIT.


Iată cele mai întîlnite greşeli cînd este vorba despre micul dejun, potrivit Huffingtonpost.com:


1. Proteine insuficiente


Multe persoane consumă la micul dejun un bol de cereale şi lapte. Pare alegerea potrivită, nu? Bineînţeles, o ceaşcă de lapte furnizează 8 grame de proteină, însă ia în calcul faptul că, de multe ori, după ce n-au mai rămas cereale în castron, nu mai bei şi laptele care rămîne. Proteină se digera mai încet decît carbohidraţii, aşa că dacă nu ai multe proteine, în curînd îţi va fi din nou foame. Dacă nu vrei să bei laptele care a rămas în bol, adaugă un ou fiert tare în micul dejun pentru o extraproteina. De asemenea, poţi lua proteine din pîinea din cereale integrale sau din unt de arahide.


2. Prea puţine fibre


Cu cît micul dejuns conţine mai mult zahăr, cu atît mai repede se digera şi tu vei fi tot mai înfometat. În schimb, cu cît mai multe fibre conţine cu atît mai mult nu-ţi va fi foame. Regulă de aur: micul dejun ar trebui să conţină întotdeauna 5 grame de fibre şi întotdeauna ar trebui să fie mai multe fibre decît zahăr. Pentru extra fibre adaugă seminţe de chia sau de în.

3. Fără grăsimi


O masă fără grăsimi te va face să te simți flamînd în mai puțin de o oră. Privește la micul dejun sănătos bazat pe iaurt greces cu 0% grăsimi, cereale bogate în fibre și stafide. Unde este grăsimea? Fie treci la iaurtul de 2% grăsimi, fie adaugi nuci sau alune pentru a evita senzația de foame. Însă, chiar dacă trebuie să adaugi puțină grăsime, ține minte că mai mult nu înseamnă mai bun.

4. Mîncare insuficientă


În vreme ce fructele sînt bogate în fibre, vitamine și minerale nu sînt suficiente pentru un mic dejun. Nu este de ajuns să iei un măr în drum spre locul de muncă, pur și simplu nu-ți va fi de ajuns. Dacă stai la masă și consumi 300-400 de calorii, te vei simți mult mai satisfăcut. Pînă cînd va veni timpul prînzului aceste extracalorii vor fi irelevante sau te vor ajută să nu mănînci mai mult.

5. Să iei micul dejun prea tîrziu


De regulă ar trebui să iei micul dejun la o ora după ce te-ai trezit (cînd este posibil). Cu cît o peroană întîrzie mai mult luarea micului dejun, cu atît mai greu va fi de satisfăcut după ce va lua masă. Nu uită, scopul micului dejun este să-ți furnizeze enenergie o perioada cît mai lungă după ce te-ai ridicat de la masă. Odată ce micul dejun este apropiat de prînz, nu ar mai face treaba eficace.


REGULĂ DE AUR: Dacă vrei un mic dejun sățios, încearcă să eviți greșelile de mai sus sau măcar o parte dintre ele. Însă nu uită: orice mic dejun este mai bun decît niciun mic dejun.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load