COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Beneficiile oferite de mersul pe jos

Beneficiile oferite de mersul pe jos

Mersul pe jos este un exercițiu blînd cu impact redus, care va poate menține atît condiția fizică, dar și sănătatea. Mersul pe jos este o formă de activitate fizică accesibilă tuturor. Este sigur, simplu și nu are nevoie de practică, iar beneficiile pentru sănătate sînt numeroase.

În cazul persoanelor care merg pe jos există mai puține probabilități de a manifestă cancer, boli de inima, accident vascular cerebral, diabet și alte boli mortale. Acestea trăiesc mai mult și obțîn mai multe beneficii pentru sănătatea mentală și spirituală că urmare a acestei practici.

1. Mersul pe jos previne apariția diabetului de tip 2. Specialiștii au demonstrat că o persoană care merge pe jos timp de 150 minute pe săptămîna, pierde aproximativ 7% din greutatea corpului și poate reduce cu pînă la 58% riscul declanșării diabetului zaharat.


2. Mersul întărește inima, în cazul bărbaților. În urmă unui studiu s-a constatat că rată mortalității în rîndul bărbaților pensionari care au mers mai puțîn de 1.5 km pe zi a fost de două ori mai ridicată decît a celor care merg pe jos minim 3 km pe zi.

3. Mersul întărește inima, dacă sînteți femeie. Cercetătorii afirmă că femeile care au mers pe jos timp de trei ore sau mai mult pe săptămîna, au avut un risc mai redus de apariție a atacului de cord sau a altor evenimente coronariene, cu pînă la 35% comparativ cu femeile care nu au mers pe jos.

4. Mersul pe jos este bun pentru sănătatea creierului. Specialiștii au descoperit că la femeile care au mers pe jos minim 1.5 ore pe săptămîna funcția cognitivă s-a îmbunătățit și declinul cognitiv a fost mai mic decît la cele care au mers mai puțîn de 40 de minute pe săptămîna.

5. Mersul pe jos este sănătos pentru oase. Cercetările au arătat că femeile aflate la menopauza care au mers pe jos aproximativ 1.5 km în fiecare zi aveau o densitate osoasă mai mare la nivelul întregului corp. Mersul pe jos încetinește nivelul de pierdere osoasă de la nivelul picioarelor.

6. Mersul pe jos ajută la atenuarea simptomelor de depresie. Cei care merg pe jos 30 de minute între 5-3 ori pe săptămîna, timp de 12 săptămîni, vor manifestă cu pînă la 47% mai puține simptome de depresie.

7. Mersul pe jos reduce riscul formării cancerului mamar și de colon. Femeile care au mers pe jos între 1.15 și 2 ore și jumătate pe săptămîna, au avut un risc cu pînă la 18% mai scăzut de cancer de san, comparativ cu femeile inactive.

Exercițiile fizice pot preveni cancerul de colon. În plus, chiar dacă o persoană dezvoltă cancer de colon, beneficiile activității fizice par să continue, atît prin creșterea calității vieții, cît și prin reducerea mortalității.

8. Mersul pe jos îmbunătățește nivelul condiției fizice. Este suficient că o persoană să meargă pe jos doar 30 de minute, de trei ori pe săptămîna, pentru a-și îmbunătăți sănătatea cardiovasculară.

9. Chiar și plimbările scurte sînt eficiente. Un studiu a arătat că femeile sedentare care fac plimbări scurte pe jos (3-10 minute pe zi) au avut rezultate importante privind îmbunătățirea condiției lor fizice. Cantitatea de grăsime din organism s-a redus în cazul plimbărilor de 30 de minute pe zi.

10. Mersul pe jos imbuntateste funcția fizică. Cercetările au demonstrat că mersul pe jos îmbunătățește atît condiția fizică, funcția fizică și previne dizabilitățile de ordin fizic la persoanele în vîrstă.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load