Alimentele pe care ar fi bine să le eviţi în perioada postului

Alimentele pe care ar fi bine să le eviţi în perioada postului

Perioada postului nu reprezintă doar o abstinență de la anumite alimente.

În plus, acum este perioada în care poți să privezi întregul organism de anumite substanțe nutritive benefice , motiv pentru care trebuie să acorzi o atenție mărită alimentației tale.

Unul dintre cele mai des folosite produse pe perioada postului este pateul vegetal. Din păcate aportul său nutrițional nu este tocmai satisfăcător pentru nevoile organismului tău. Deci, în primul rînd evită acest aliment și înlocuiește-l cu pastă de măsline pe care o poți face la tine în bucătărie, cu humus sau cu fasole bătută.

În felul acesta vei avea farte de proteină vegetală și vei vedea că energia nu te va părăsi ci dimpotrivă. Poți opta la micul dejun pentru un smoothie din fructe la care să adaugi semințe de in, chia și tărîțe de psyllium, și să alternezi cu pastă de măsline sau humus.

Evită produsele vegetale

Cînd vorbim depre produse vegetale singurele acceptate în alimentația ta ar trebui să fie legumele și fructele.

Mai ales pe perioada postului ai nevoie de un aport mare de fibre pentru a stimula digestia și a ajuta sistemul excretor să funcționeze corespunzător și să elimine tot ce a acumulat pînă în prezent.

Asigură-te că bei suficientă apă astfel încît să nu fii deshidratat și evită orice alt gen de produs vegetal care nu îți va oferi decît o cantitate mare de coloranți alimentari și aditivi.

Citește cu atenție pe etichetele produselor de post și îndreaptă-te către alimentația sănătoasă.

Și mîncarea de post are gust dacă știi cum să combini alimentele.

Ai grijă de asemenea la consumul de ulei și nu apela la prăjeli de nici un fel. Îndreaptă-te către mîncarea făcută la aburi, grill sau grătar.

Moderează consumul de făinoase

În această perioadă, avînd în vedere lipsa cărnii din alimentație, tentația de a creste consumul de făinoase este foarte mare,aspect ce va lăsa urme grele atît asupra sănătății tale cît și asupra siluetei.

Nu mări consumul de pîine albă și alege să o înlocuiești cu cea integrală, iar dacă vrei să consumi humus sau pastă de măsline alege să înlocuiești pîine cu felii de ardei gras sau castravete.

Pastele trebuie consumate cu moderație și cît mai rar seara.

Tentația de dulce, pericol pentru siluetă

Dacă simți nevoia de dulce în post îndreaptă-te către ciocolata cu o concentrație de cacao mai mare de 50% și nu mai mult de 2-3 pătrățele la masă.

Chiar dacă are o concentrație mare de cacao, nu înseamnă că nu poate să îți afecteze formele, sănătatea sau somnul.

Compușii din ciocolată îți pot oferi o energie prea mare mai ales seara, în cazul în care în loc de desert o consideri o adevărată masă.

Celelalte produse de post precum biscuiții, napolitanele sau covrigii de asemenea trebuie consumați cu moderație.

Alege întotdeauna să îți satisfaci pofta de dulce cu un fruct precum mango, banană, papaya sau chiar citrice.

Capcana supelor instant

Una dintre cele mai mari capcane o reprezintă supele instant, chiar dacă tu crezi că apelînd la aceste produse vei cîștiga timp, din păcate nu vei cîștiga și sănătate, tocmai din cauza conținutului nutrițional slab.

Alege mai bine să consumi o supă de legume sau o supă cremă făcută în casă, astfel vei avea control asupra calității ingredientelor folosite și asupra cantității de condimente.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load