Alimentele ce trebuie consumate la început de toamnă

Alimentele ce trebuie consumate la început de toamnă

Toamna este sezonul fructelor coapte şi al legumelor frumos colorate, bogate în vitamine şi nutrienţi. 


Dacă merele, perele, prunele, gutuile sînt vedetele sezonului de toamnă şi au un conţinut bogat în vitamine şi  fibre, asigură o digestie optimă si un tranzit normal, sfecla roşie poate fi leguma minune pentru organismul nostru.


Merele


Merele au în compoziţie minerale precum magneziu, calciu, cupru, dar şi o serie de vitamine, cu precădere vitamina C. Un rol important îl au pectinele care participă la buna funcţionare a aparatului digestiv, reglînd peristaltismul intestinal şi absorbind deşeurile şi toxinele, putînd preveni astfel cancerul de colon. Prin vitamina A se stimulează secreţia mucusului intestinal, care are un rol protector, participînd la prevenţia ulcerului, dar şi la dezinfecţia intestinului.


sînt un adjuvant natural al tratamentului hipocolesterolemiant şi le recomand în regimurile de slăbire, deoarece au un conţinut de zaharuri naturale, atît de necesare bunei funcţionări a organismului, au un efect uşor diuretic şi încărcătură calorică scăzută.


Perele


Perele sînt fructe zemoase şi dulci, înrudite cu gutuile şi merele, asigură 15 % din aportul zilnic de fibre, dar au şi proprietăţi hipocolesterolemiante.  Susţin consumul de pere, au un conţinut bogat în minerale, precum calciu, fosfor, potasiu, dar şi în vitamine din grupul B.  Ele reprezintă o sursă de  vitamine, A, B1, B2, E,  precum şi caroten şi acid folic, cu rol remineralizant. sînt ideale în cazul pacienţilor astenici, anemici.  Perele sînt cunoscute pentru efectul lor laxativ şi depurativ, fiind un adjuvant în aliementaţia pacienţilor care suferă de constipaţie cronică.


Prunele


Prunele au în compoziţie  glucide (fructoză şi levuloză), hidraţi de carbon, acizi organici, vitaminele A şi B, minerale precum potasiu, calciu, fosfor, magneziu, fier. sînt cunoscute pentru proprietăţile lor de stimulare a tonusului nervos şi de combatere a stărilor de oboseală. Recomand pacienţilor consumul de prune, au un conţinut bogat în celuloză si în mucilagiu, fiind indicate în situaţiile de constipaţie cronică. Bogate în glucide, prunele nu sînt recomnadate în terapia nutriţională a pacienţilor diabetici.


Gutuile


Se ştie încă din antichitate că au proprietăţi terapeutice, fiind folosite în tratarea bolilor digestive, a hemoragiilor dar şi în tratarea afecţiunilor otice. Gutuile au în compozitie 70% apă, zaharuri, săruri de calciu,  minerale precum magneziu, fier, fosfor,  potasiu, vitamine, B1,B2,B6, C, beta-caroten,  acid citric.


Dovleacul


Dovleacul este un aliment des folosit în gastronomie în sezonul de toamnă, dar nu numai, iar asta datorită gustului dulce şi  proprietăţilor sale sanogene.  Dovleacul nu trebuie să lipsească din alimentaţia noastră, deoarece este bogat în antioxidanţi, vitamine, dar totodată şi în minerale, precum sodiu, potasiu, calciu, magneziu si este o sursă de flavonoizi şi beta- caroten.


Varza de Bruxelles


Varza de Bruxelles conţine vitamina K, folat şi fier, substanţe necesare unei bune funcţionări a organismului.


Coponida


Coponida are în compoziţie compuşi care pot participa la prevenţia cancerului, vitamina C şi fitonutrienţi, care pot scadea nivelul colesterolului.


Broccoli


Broccoli rămîne o sursă importantă de antioxidanţi, vitamina C şi potasiu. sînt recunoscute proprietăţile anticancer la care se adaugă capacitatea de prevenire a osteoartritei. Broccoli conţine acid folic, beta-caroten şi calciu, o binefacere  pentru organism.


Sfecla roşie


Sfecla roşie îşi merită cu prisosinţă locul în rîndul legumelor de toamnă care pot avea aceleaşi efecte ca şi medicamentele, iar asta datorită proprietăţilor sale importante pentru aparatul cardiovascular, stări anemice şi tumorale.


Sfecla roşie reprezintă o sursă importantă de vitamine din complexul C, B, acid folic, minerale precum magneziu, cupru, fier, potasiu, dar şi fibre. Este o legumă versatilă, poate fi consumată atît în stare crudă, conservată sau fiartă, singură sau în combinaţie cu alte legume. Poate fi un ingredient cheie pentru ciorbe, salate, burgeri vegetali sau sucuri.


Gogoşarul


Gogoşarul este de departe vedeta toamnei. Preparat cu multa iscusinţă de gospodine, copt sau pus la murat, gogosarul îşi păstrează multe dintre beneficiile sanogenene. Recomand consumul de ardei gras verde sau gogoşar, deaorece sînt o sursă importantă de vitamin din complexul A, B, vitamina C, minerale, precum fierul, cuprul, zincul, potasiul, manganul, magneziul si seleniul.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load