Alimentele care scad nivelul zahărului din sînge

Alimentele care scad nivelul zahărului din sînge

Din ce în ce mai mulţi romîni suferă de prediabet, o problemă de sănătate foarte serioasă, dar 90% dintre ei nici măcar nu ştiu.


Prediabetul apare atunci cînd nivelul glicemiei este mai mare decît în mod normal, dar nu este suficient de ridicat pentru a fi diabet de tip 2. Cei cu prediabet au, de obicei, o anumită rezistenţă la insulină sau pancreasul lor nu este capabil să producă suficientă insulină pentru a-şi păstra zahărul în sînge la un nivel sănătos. Deşi aceste persoane au pînă la 50% şanse de a dezvolta diabet în următorii 5-10 ani, cu modificări ale stilului de viaţă - cum ar fi consumul de alimente care scad nivelul de zahăr din sînge – riscul poate fi redus semnificativ.


În plus faţă de a deveni mai activ, scăderea în greutate, scăderea stresului, renunţarea la fumat şi un somn de calitate, mîncarea mai sănătoasă poate ajuta la prevenirea sau inversarea efectului prediabetului. Iată cinci alimente pe care să le introduci în dietă, dacă eşti în grupa de risc, dar şi cîteva reguli alimentare pe care trebuie să le respecţi:


Cum să mănînci pentru a preveni diabetul


Mănîncă la fiecare 3-6 ore


Ia micul dejun într-o oră sau două ore de la trezire şi apoi mănîncă o gustare sau o masă la fiecare trei pînă la şase ore. Aceasta va avea ca rezultat trei pînă la şase mese şi gustări totale zilnic. Este nevoie de aproximativ patru pînă la şase ore pentru ca organismul tău. În felul acesta corpul tău se va educa să îşi ţină glicemia sub control.


Echilibrează mesele


Umple jumătate de farfurie cu legume şi cealaltă jumătate cu carbohidraţi integrali şi cu proteine. Aceşti carbohidraţi complecşi au mai multe fibre şi substanţe nutritive decît carbohidraţii procesaţi, cum ar fi orezul alb, pîinea şi pastele, iar fibrele ajută la controlul nivelului de zahăr din sînge.


Mănîncă mai puţin seara


Ghidează-te după zicala: "Mănîncă micul dejun ca un rege, prînzul ca un prinţ şi cina ca un cerşetor." În timp ce o gustare mică, de aproximativ 100-150 de calorii, înainte de culcare este în regulă, asigură-te că masa de seara o iei cu cel puţin 4 ore înainte de culcare. Mîncatul nechibzuit la sfîrşitul zilei poate creşte riscul obezităţii şi al diabetului, conform studiilor. Cercetări recente au arătat că în acest caz ai nevoie de mai multă insulină pentru a-ţi regla glicemia, în comparaţie cu mîncatul mai devreme în timpul zilei.  


Bea apă


Alegerea apei ca sursă de hidratare va ajuta la reducerea caloriilor lichide inutile, pe care vei fi tentat să le consumi pe parcursul zilei.


Alege o schimbare a stilului de viaţă, nu o dietă


Dacă ai nevoie să pierzi în greutate, găseşte un plan de alimentaţie de care să te poţi ţine. Orice variantă care are ca rezultat o pierdere în greutate de durată este o abordare potrivită. Dacă vei lua măsuri restrictive, de care nu te poţi ţine sau dacă te vei plictisi de dieta pe care ai ales-o nu vei face altceva decît să iei şi mai mult în greutate şi să îţi creşti riscul de diabet de tip 2.  


Cele mai bune alimente pentru a micşora nivelul de zahăr din sînge


Legume cu frunze verzi


Un consum constant de verdeţuri (2 porţii pe zi) poate scădea riscul de diabet de tip 2 cu 14 procente, conform unor stuii recente. Aşa că, nu mai aştepta, introdu în dieta ta spanacul, salata verde, vara kale, ba chiar şi pătrunjelul şi alte plante aromatice. Rezultatele vor fi vizibile în scurt timp. 


Fructe


Fructele sînt o sursă excelentă de nutrienţi şi de fibre, cu condiţia să le consumi proaspete, nu sub formă de sucuri. E de preferat să le manaînci pe post de gustări, la distanţă de cîteva ore de mese, pentru un efect benefic maxim. 


Cereale integrale


Consumul de cereale integrale s-a dovedit a duce la creşterea nivelului zahărului din sînge mai lent după masă şi la reducerea riscului de diabet de tip 2. Fibrele din cerealele integrale încetinesc digestia carbohidraţilor, reducînd cererea de insulină. Cerealele integrale conţin, de asemenea, antioxidanţi şi nutrienţi antiinflamatori, care pot juca un rol important în prevenirea diabetului.


Proteine slabe


Proteinele contribuie la o stare de saţietate mai îndelungată şi, în plus, încetinesc procesul de digestie, astfel încît creşterea şi scăderea nivelului de zahăr din sînge se produce mai lent după o masă. Alege peşte, proteine vegetale din leguminoase, carne slabă de pui şi curcan şi carne de vită.  


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load