Alimentele care au mult magneziu şi trebuie incluse în dietă

Alimentele care au mult magneziu şi trebuie incluse în dietă

O jumătate de ceaşcă cu seminţe crude de dovleac asigură necesarul zilnic din acest mineral esenţial pentru corpul tău. Descoperă din ce alte surse îl poţi lua!

Un studiu efectuat de specialiştii de la Universitatea Harvard arată că magneziul are un rol crucial în corp, reducînd cu 33% riscul de a suferi de diabet. De asemenea, consumul zilnic de alimente bogate în magneziu te fereşte de depresie şi migrene. 

Magneziul are o importanţă crucială în corp, susţin specialiştii. El ajută sistemul imunitar să fie mai puternic, previne apariţia inflamaţiilor şi a cancerului şi menţine inima sănătoasă. De aceea este recomandat să consumi zilnic alimente bogate în acest mineral. Iată cîteva dintre cele mai bune surse de magneziu pe care să le incluzi în dietă:

1. Verdeţurile

Spanacul, pătrunjelul şi orice alte verdeţuri de culoare închisă au un rol detoxifiant pentru corp. Indiferent că le consumi în stare crudă sau preparate simplu, verdeţurile aduc o doză importantă de magneziu şi foarte puţine calorii.

2. Avocado

Un avocado feliat în sadnvişul sau salata de la prînz îţi asigură 15% din necesarul zilnic de magneziu. Prin urmare, include avocado în meniul tău şi consumă-l în salate, smoothie, deserturi sau ca garnitură pentru alte mîncăruri.

3.Bananele

Sunt recunoscute pentru conţinutul bogat în potasiu, însă în banane găsim şi magneziu.O banană conţine pînă la 32 de miligrame de magneziu, alături de vitamina C şi fibre. Consumă-le la micul dejun sau ca gustare între mesele principale. Alte fructe care aduc o cantitate însemnată de magneziu sînt căpşunile, grepfrutul, smochinele şi murele. 

4.Peşte

Macroul, somonul, halibutul şi tonul sînt cîteva dintre sursele importante de magneziu pe care trebuie să le introduci în meniul tău săptămînal. Pe lîngă magneziu, corpul tău va beneficia de un plus de omega-3 şi vitamina D care se regăsesc din abundenţă în peşte. 

5. Seminţele crude de dovleac

O jumătate de ceaşcă cu seminţe de dovleac asigură necesarul zilnic de magneziu. Alte nuci şi seminţe bogate în magneziu sînt migdalele, seminţele de floarea-soarelui, nucile braziliene, nucile caju, seminţele de pin, seminţele de in şi nucile romîneşti. 

6. Iaurtul slab

Aduce magneziu şi calciu, două minerale esenţiale pentru corp. Potrivit specialiştilor, calciul din iaurt este absorbit mai uşor datorită magneziului.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load