Alimente pentru memorie şi concentrare

Alimente pentru memorie şi concentrare

Cele mai bune alimente care ajută la concentrare:


Zahărul poate spori atenţia


Zahărul este sursa de combustibil preferată a creierului tău - nu zahărul de masă, ci glucoza pe care corpul  o prelucrează din zaharurile şi carbohidraţii pe care îi consumi. De aceea un pahar de suc de fructe poate oferi un impuls pe termen scurt pentru memorie, gîndire şi abilităţi mentale.


Mănîncă micul dejun pentru a-ţi energiza creierul


Ai fost tentat să sări peste micul dejun? Studiile au descoperit că micul dejun poate îmbunătăţi memoria şi atenţia pe termen scurt. Elevii care mănîncă micul dejun tind să aibă rezultate semnificativ mai bune decît cei care nu o fac. Alimentele aflate în fruntea listei cercetătorilor includ boabe integrale cu conţinut ridicat de fibre, produse lactate şi fructe. Doar nu manca prea mult; cercetătorii au descoperit că micul dejun cu calorii ridicate pare să împiedice concentrarea.


Peştele ajută creierul


Aceste grăsimi sănătoase găsite în peşte au o putere uimitoare a creierului: o dietă cu niveluri mai ridicate a acestora a fost legată de scăderea riscului de demenţă şi accident vascular cerebral şi de declinul mental mai lent. În plus, ele pot juca un rol vital în îmbunătăţirea memoriei, mai ales pe măsură ce îmbătrînim. Se recomandă două porţii de peşte săptămînal.


Doza zilnică de nuci şi ciocolată


Nucile şi seminţele sînt surse bune ale vitaminei E antioxidante, care a fost asociată în unele studii cu declinul cognitiv mai scăzut pe măsură ce îmbătrînim. Ciocolata neagră are şi ea, de asemenea, proprietăţi antioxidante puternice şi conţine stimulente naturale cum ar fi cofeina, care pot spori concentrarea.


Avocado şi cereale integrale


Fiecare organ depinde de fluxul sanguin, în special de inima şi creierul. O dietă bogată în cereale integrale şi fructe, cum ar fi avocado, poate reduce riscul bolilor de inimă şi colesterolul rău. Acest lucru vă reduce riscul de acumulare a plăcii şi va îmbunătăţi fluxul de sînge, oferind un mod simplu şi totodată gustos de pune în funcţiune celulele creierului.


Afinele – alimente minune!


Cercetările efectuate pe animale arată că afinele pot ajuta la protejarea creierului de daunele cauzate de radicalii liberi şi pot reduce efectele bolilor Alzheimer sau ale demenţei. Studiile arată de asemenea că dietele bogate în afine au îmbunătăţit atît funcţia de învăţare, cît şi funcţia musculară a şobolanilor în vîrstă, făcîndu-i egali din punct de vedere mental cu şobolanii mai tineri.


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load