Alimente care te protejează de cancer

Alimente care te protejează de cancer

Consumul de alimente bogate în flavonoide, cum ar fi merele și ceaiul, protejează împotriva cancerului și a bolilor de inimă, în special pentru fumători și consumatorii de alcool, potrivit unor noi cercetări ale Universității Edith Cowan (ECU), publicate în revista Nature.


Cercetătorii de la Școala de Științe Medicale și a Sănătății au analizat datele despre dieta, cancerul și sănătatea a 53.048 de danezi de peste 23 de ani.


Ei au descoperit că persoanele care au consumat în mod obișnuit cantități moderate sau ridicate de alimente bogate în flavonoide, compuși găsiți în alimente și băuturi pe bază de plante, au fost mai puțin susceptibile de a muri de cancer sau boli de inimă.


Protecție mai mare la fumători și consumatori de alcool


Cercetătorul principal Dr. Nicola Bondonno a declarat că, deși studiul a descoperit un risc mai mic de deces la cei care au consumat alimente bogate în flavonoide, efectul protector a părut a fi cel mai puternic pentru cei cu risc ridicat de boli cronice din cauza fumatului și a celor care au băut mai mult decît două băuturi alcoolicestandard pe zi.


„Aceste descoperiri sînt importante, deoarece ele evidențiază potențialul de a preveni cancerul și bolile de inimă prin încurajarea consumului de alimente bogate în flavonoide, în special la persoanele cu risc ridicat de aceste boli cronice”, a spus ea.


„De asemenea, este important de remarcat că consumul de flavonoide nu contracarează riscul crescut de deces cauzat de fumat și consumul ridicat de alcool. De departe, cel mai bun lucru de făcut pentru sănătatea dvs. este să renunțați la fumat și să reduceți alcoolul. Știm că aceste schimbări ale stilului de viață pot fi foarte provocatoare, astfel încît încurajarea consumului de flavonoide ar putea fi un mod inedit de a atenua riscul crescut, în timp ce încurajează oamenii să renunțe la fumat și să reducă consumul de alcool”.


Alte alimente cu rol protector


Participanții care consumau aproximativ 500 mg de flavonoide totale în fiecare zi aveau cel mai mic risc de a muri cu cancer sau cu o boală cardiacă.


„Este important să consumăm o varietate de compuși flavonoizi diferiți care se găsesc în alimente și băuturi diferite pe bază de plante. Acest lucru este ușor de obținut prin dietă: o cană de ceai, un măr, o portocală, 100g de afine și 100 g de broccoli ar oferi un o gamă largă de compuși flavonoizi și peste 500 mg de flavonoide totale”, a mai spus ea.


Dr. Bondonno a arătat că, deși cercetările au stabilit o asociere între consumul de flavonoide și riscul mai mic de deces, natura exactă a efectului protector este încă neclară.


„Consumul de alcool și fumatul crește atît inflamația, cît și deteriorarea vaselor de sînge, ceea ce poate crește riscul unei serii de boli. Flavonoidele s-au dovedit a fi antiinflamatorii și îmbunătățesc funcția vaselor de sînge, ceea ce poate explica de ce sînt asociate cu un risc mai mic de deces din cauza bolilor de inimă și a cancerului”, a ai spus ea.


Specialistul a mai arătat că următorul pas pentru cercetare a fost să analizeze mai atent tipurile de cancer de boli de inimă care erau cel mai mult protejate de flavonoide.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load