Alimente bogate în calciu

Alimente bogate în calciu

Ni s-a spus în repetate rînduri cît de benefic este consumul de lapte pentru starea noastră de sănătate în special datorită aportului de calciu pe care îl aduce și pentru că se numără printre acele alimente bogate în calciu de consumat des.


Într-adevăr, calciul este vital pentru o stare bună de sănătate, este cheia pentru oase puternice, previne apariția osteoporozei și ajută la funcționarea optimă a întregului organism.


Însă, în afară de lapte, există multe alte alimente bogate în calciu pe care le putem consuma pentru a avea un nivel optim de calciu în organism. Iată care sînt acestea.


Smochine


Ai nevoie de o gustare sănătoasă? Incearcă smochinele! O cană de smochine uscate conține 241 mg. de calciu, însă reprezintă și o doză sănătoasă de magneziu și fier.


Anghinare


Este nevoie doar de o singură bucată de anghinare pentru a-i oferi corpului tău 71 mg. de calciu. O poți găti ca pe un sos pentru diverse preparate alimentare și gustul său va fi cu siguranță și pe placul celor mai pretențioși invitați.


Fasole neagră


Cu atîtea beneficii pe care le are pentru sănătatea noastră, fasolea neagră ar trebui să se regăsească constant pe lista ta de alimente. O singură cană de fasole neagră conține 294 mg. de calciu, dar și 29 de grame de fibre și 39 de grame de proteine.


Broccoli


Toată lumea crede, în mod eronat, că nimic nu poate contribui la creșterea nivelului de calciu din organism mai mult decît laptele. Ei bine, atunci ar trebui să faci cunoștință cu broccoli. O bucată medie de broccoli conține 300 mg., adică la fel de mult precum o cană de lapte.


Migdale


Migdalele reprezintă una dintre cele mai bune surse de calciu pe care le avem la dispoziție. O cană de migdale conține 378 mg., ceea ce înseamnă că ai la dispoziție o gustare sănătoasă care va aduce organismului și un plus de 30 de grame de proteine.


Semințele de chia


Semințele de chia sînt micuțe, însă atît de puternice și de hrănitoare. Într-o jumătate de cană de semințe de chia vei găsi 631 mg. de calciu. Le poți adăuga într-un smoothie pe care ți-l prepari dimineața sau, de ce nu, pregătește-ți o delicioasă budincă.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load