COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

TEMELE PRINCIPALE Toate Știrile

mai multeminimizează

Alimente benefice să le mănînce copilul dimineața pentru a învăţa bine

Alimente benefice să le mănînce copilul dimineața pentru a învăţa bine

Sună deja a regulă de bază pe care clar nu ne permitem să o încălcăm, mai ales cînd vine vorba de alimentaţia copiilor- micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, iar asta pentru că poate avea efect asupra performanţelor şcolare şi capacităţii copilului de a se concentra.

O serie de studii arată că micul dejun poate influenţa rezultatele şcolare ale copiilor. Tocmai de aceea, este important nu doar ca această masă să nu lipsească din rutina zilnică, ci trebuie acordată o deosebită atenţie şi la ce să conţină.

Nutriţionistul Gianluca Mech oferă detalii despre importanţa micului dejun mai ales la copii, dar spune şi cum trebuie să arate din punct de vedere al alimentelor pe care le punem pe masă.


„Micul dejun trebuie să asigure aproximativ 20% din caloriile zilnice. S-a demonstrat prin numeroase studii privind micul dejun şi performanţele cognitive şcolare că acei copii care iau micul dejun au o capacitate mai mare de concentrare, acordă mai multă atenţie şi sînt mai vigilenţi decît colegii care nu iau micul dejun. De asemenea, au performanţe academice mai bune şi note mai mari”, explică nutriţionistul, transmite Noi.md cu referire la Odoraș.

Mulţi părinţi se întreabă ce tip de alimente nu trebuie să lipsească de pe masă la micul dejun şi care sînt cele pe care ar fi indicat să le evităm. „Pentru a ajuta organismul să funcţioneze mai bine, în special creierul, prima regulă constă în consumul de carbohidraţi (sau zaharuri) cu un indice glicemic scăzut, cum ar fi cerealele integrale, fructele, laptele şi produsele lactate. Pe lîngă alimentele cu sursă de carbohidraţi, nu trebuie să lipsească de la micul dejun grăsimile şi proteinele (lapte, iaurt, brînză, unt, ouă). Gustările dulci preambalate trebuie evitate, deoarece conţin aditivi alimentari, grăsimi suplimentare şi zahăr rafinat, care pot provoca probleme legate de luarea în greutate şi creşterea nivelului de zahăr din sînge”, recomandă Gianluca Mech.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load