5 alimente de evitat pentru a preveni anemia

5 alimente de evitat pentru a preveni anemia

Paloare, vlăguială, ameţeli şi apetit scăzut? E posibil să ai anemie. Cînd ai fost ultima dată la medic? Anemia se poate diagnostica cu ajutorul analizelor de sînge.

Această tulburare se confirmă atunci cînd hemoglobina scade sub 13 g % la bărbaţi şi sub 12 g % la femei.

Uneori, ea poate fi un semn al unor boli severe precum: parazitoze, probleme ale tubului digestiv şi intestinale, hemoragii cronice sau acute, tumori, diverse afecţiuni ale măduvei osoase şi leucemie.

Iată ce alimente trebuie să eviţi dacă vrei să previi anemia:

1. Cafeaua consumată în exces (mai mult de o ceaşcă pe zi) reduce absorbţia fierului în organism.

Soluţii:

Poţi înlocui sau suplimenta cafeaua (conţine cofeină), o dată sau de două ori pe zi, cu o băutură caldă obţinută dintr-un amestec de cereale prăjite şi cicoare. De altfel, poţi încerca şi combinaţia delicioasă dintre lapte şi cacao. Toate acestea te vor ajuta să treci mai uşor peste dependenţa de cafea. Încă ceva! Evită ceaiul negru şi cel verde deoarece conţin foarte multă cofeină.

2. Prea multă sare în alimentaţie scade nivelul de minerale în corp. (doza zilnică recomandată de sare este de 2g)

Soluţii:

Condimentele şi zeama de lămîie potenţează gustul alimentelor şi te ajută să foloseşti sarea în mîncare cu moderaţie.

3. Zahărul perturbă metabolismul şi diminuează fixarea fierului în corp.

Soluţii:

Îndulcitorii naturali din ştevie şi arţar au grijă de sănătatea ta. Optează pentru cei de calitate şi foloseşte-i cu încredere la prăjituri şi în băuturi calde şi reci (ceai, limonadă, cacao cu lapte, compot etc.).

4. Sucurile carbogazoase şi băuturile energizante împiedică absorbţia fierului şi scad imunitatea.

Soluţii:

Apa minerală şi sucurile naturale obţinute din fructe pot substitui băuturile carbogazoase. Acestea sînt vitaminizante şi mineralizante, oferă energie şi reduc nevoia de dulce.

5. Ardeiul iute consumat în exces creşte eliminarea fierului din organism. De vină este capsaicina, un component activ care inhibă absorbţia mineralelor.

Soluţii:

Pudra de piper şi de ghimbir sînt alternative sănătoase ale ardeiului iute. Asezonează-ţi meniurile cu acestea şi vor prinde un plus de savoare. Cu ajutorul lor, vei reuşi treptat să scapi de pofta excesivă de iute.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load