Cel mai bun regim alimentar pentru arsuri de stomac

Cel mai bun regim alimentar pentru arsuri de stomac

Dacă ai fost diagnosticat cu boala de reflux gastroesofagian, cu siguranță te întrebi ce poți să mănînci ca să eviți arsurile la stomac.

Potrivit Cleveland Clinic, unul din zece adulți se confruntă cu arsuri stomacale și gust acru sau amar în gură, cel puțin o dată pe săptămînă, acestea fiind principalele simptome ale refluxului gastric.

Nu este nevoie neapărat să iei medicamente pentru a ține sub control această afecțiune digestivă. În majoritatea cazurilor, regimul alimentar adecvat poate preveni simptomele neplăcute ale refluxului gastric.

Descoperă în continuare care sînt alimentele și băuturile indicate și contraindicate în boala de reflux gastroesofagian.

Alimente și băuturi de evitat dacă suferi de reflux gastric

Atît alimentele, cît și băuturile pe care le consumi pot declanșa senzația de arsură în capul pieptului, dar și alte manifestări specifice refluxului gastroesofagian, precum tuse uscată, gît inflamat, balonare, sughiț sau vărsături. De aceea este important să identifici alimentele care îți fac rău și să le eviți. Chiar dacă un aliment face parte din categoria alimentelor „interzise", asta nu înseamnă neapărat că nu poți să îl consumi. De altfel această prezentare are ca scop oferirea unui punct de plecare în efectuarea unei diete personalizate.

Pentru a depista care sînt factorii declanșatori ai refluxului gastric, notează-ți într-un jurnal, timp de cel puțin o săptămînă, ce alimente și băuturi consumi, la ce ore și care sînt simptomele pe care le ai după masă.

Potrivit healthline.com, acestea sînt alimentele și băuturile pe care trebuie să le eviți pentru a preveni simptomele refluxului gastric:

- Alimentele bogate în grăsimi – duc la relaxarea sfincterului esofagian, permițînd astfel pătrunderea acidului din stomac și urcarea acestuia pe esofag. De asemenea, aceste alimente sînt greu de digerat, așa că rămîn mai mult timp în stomac și cresc riscul apariției simptomelor de reflux gastric. Exemple de alimente bogate în grăsimi sînt: cartofii prăjiți în ulei, chipsurile din cartofi cu arome, lactatele cu conținut ridicat de grăsime (unt, smîntînă, brînză), carnea de porc, miel sau vită, mezelurile procesate, dulciurile, sosurile etc.

- Roșiile și citricele – chiar dacă au vitamine și antioxidanți, astfel de alimente acide pot înrăutăți simptomele bolii de reflux gastroesofagian. Prin urmare, evită pe cît posibil să consumi roșii, sos de roșii, portocale, grepfrut, lămîi, lime, ananas.

- Ciocolata – conține o substanță numită metilxantină, despre care studiile afirmă că poate relaxa mușchiul situat la baza esofagului, crescînd astfel riscul de reflux gastric;

- Ceapa, usturoiul, ardeiul iute, hreanul, piperul negru, muștarul, boiaua iute și alte condimente picante

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Întrebări - Răspunsuri

Întrebări arzătoare și răspunsuri la ele găsiți la noua noastră rubrică „Întrebări-Răspunsuri”


captcha

Sondaj Toate

load