Top alimente benefice şi de evitat pe stomacul gol

Top alimente benefice şi de evitat pe stomacul gol

Micul dejun este un ritual zilnic pentru cei mai mulţi dintre noi şi credem că ştim care sînt alimentele benefice pentru un mic dejun adecvat.

Cu toate acestea, deşi anumite alimente sînt sănătoase, nu toate sînt bune pentru a fi consumate pe stomacul gol. Iată cîteva produse de evitat, dar şi alternativele lor care asigură un început de zi optim, sănătos şi gustos, potrivit theheartysoul.com.

1. NU: Iaurtul – Deşi bogat în proteine şi calciu, acesta conţine bacterii lactice. Cînd excesul de acid clorhidric din stomac interacţionează cu aceste bacterii, ele sînt distruse şi astfel efectele benefice ale iaurtului sînt diminuate drastic.

2. DA: Fulgii de ovăz - Aceştia crează un strat protector în jurul mucoasei stomacului care previne ca acidul clorhidric să erodeze stomacul. Ovăzul conţine fibre solubile, care micşorează nivelul de colesterol şi îmbunătăţeşte digestia şi metabolizarea mineralelor vitale, a proteinelor şi a carbohidraţilor. De asemenea, ovăzul conferă saţietate pe o perioadă mai lungă decît iaurtul.

3. NU: Roşiile – Deşi roşiile au un gust excelent în omletă, acestea conţin un nivel ridicat de acid tanic, ducînd astfel la creşterea acidităţii din stomac. Un nivel crescut de aciditate poate duce la ulcer gastric. 

4. DA: Ouăle - Sunt foarte săţioase şi sănătoase la micul dejun. Fie că optaţi pentru omletă, ochiuri, ouă fierte sau ouă pe apă, consumul de ouă poate ajuta la reducerea caloriilor.

5. NU: Bananele – Cu toate că sînt considerate un mic dejun sănătos, mai ales în smoothie-uri, consumul unei banane pe stomacul gol poate duce la creşterea bruscă a nivelului de magneziu în sînge, ceea ce poate avea efecte negative asupra inimii şi a sistemului circulator.

6. DA: Afinele – Sunt unele dintre cele mai sănătoase fructe de pe planetă, au puţine calorii şi au multiple beneficii în îmbunătăţirea memoriei, a tensiunii arteriale, a circulaţiei şi a metabolismului. Beneficiile sînt şi mai mari atunci cînd afinele sînt consumate la micul dejun. Afinele pot fi consumate cu ovăz, într-o salată de fructe sau simple.

7. NU: Citricele – Bogate în acid citric, portocalele, lămîile, grepfruturi, lime-urile pot cauza aciditate crescută şi gastrită şi ulcer gastric cînd sînt consumate pe stomacul gol.

8. DA: Pepenele roşu este o alternativă excelentă pentru cei care poftesc la fructe sănătoase la micul dejun. Consumul de pepene roşu pe stomacul gol hidratează şi are efecte benefice asupra sănătăţii ochilor şi a inimii datorită nivelului crescut de licopen.

9. NU: Perele – Consumul de fibre este esenţial dimineaţa, însă perele conţin fibre brute care pot dăuna membranelor mucoase delicate de la nivelul stomacului. Este important să protejăm acest mucus, în special la micul dejun.

10. DA: Nucile – Deşi multă lume nu se gîndeşte să consume nuci la micul dejun, acestea sînt bogate în grăsimi sănătoase şi proteine. Dacă sînt consumate dis de dimineaţă, acestea pot îmbunătăţi sănătatea sistemului digestiv contribuind la un nivel normal al PH-ului stomacului, diminuînd riscul ulcerului şi al excesului de acid din stomac.

11. DA: Papaya – Papaya conţine o ezimă puternică numită papaină, considerată un adjuvant în digestie, cu rol în reducerea riscului de cancer de colon, ducînd la eliminarea radicalilor liberi din tractul digestiv. Papaya are un conţinut ridicat de fibre, vitamina E şi C, necesare pentru o digestie optimă.

12. NU: Produsele de patiserie – Deşi sînt delicioase, croissantele sau brioşele nu sînt modul ideal de a-ţi începe ziua. Acestea conţin drojdie, un tip de bacterie care irită mucoasa stomacului şi pot cauza gaze.

13. DA: Hrişca – Optează pentru hrişcă întrucît aceasta stimulează digestia. Este o sursă bună de proteine, fier şi vitamine, fie că alegi să o adaugi la smoothie-uri, să faci clătite sau batoane de hrişcă cu fructe.

14. NU: Legumele crude - Acestea sînt alimente extreme de nutritive, dar nu sînt cele mai indicate pentru micul dejun. Bogate în aminoacizi, legumele crude pot cauza arsuri la stomac, balonări, şi dureri abdominale dacă sînt consumate pe stomacul gol.

15. DA: Cerealele integrale – Acestea conţin carbohidraţi complecşi, necesari într-o dietă sănătoasă. Momentul ideal pentru a le consuma este dis de dimineţă întrucît sînt carbohidraţi cu eliberare lentă. Pîina prăjită integrală (fără drojdie) sau clătitele din făină integrală sînt ideale în acest caz. 

În concluzie, trebuie să ne asigurăm că nivelurile de aciditate ale stomacului sînt normale, să ne protejăm stomacul şi să beneficiem prin alimentele consumate de substanţele nutritive optime, lucruri ce ne pot influenţa pe parcursul zilei, dar şi pe termen lung.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

trimite știrea ta

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Sondaj Toate

load