Unde greşim în dezvoltarea armonioasă a copilului?

Unde greşim în dezvoltarea armonioasă a copilului?

Dezvoltarea şi educaţia copiilor noştri au devenit unele din priorităţile vieţii noastre, balansînd într-o utilă măsură jobul şi hobby-urile.

Cu toate acestea, în opinia psihologului Alexandru Pleşea, educaţia primită în scoală, acasă şi pe stradă reuşeşte să le dezvolte doar inteligenţă cognitivă, nu şi inteligenţă emotională, care este esenţială în armonioasa şi sănătoasa dezvoltare a copiilor.

Specialistul afirmă că atît şcoala, cît şi familia şi societatea fac 3 greşeli majore, care dezechilibrează buna dezvoltare a copilului: 

neglijarea dezvoltării inteligenţei emoţionale încă din primii ani de şcoală, punerea accentului aproape în exclusivitate pe ştiinţele reale şi neglijarea materiilor care au menirea de a le stimula creativitatea şi emoţiile şi denaturarea conceptului de “Cei 7 ani de acasă”.

Dezvoltarea inteligenţei emoţionale, neglijată încă din primii ani

Încă din timpul grădiniţei şi al şcolii primare, copiii sînt ghidaţi de sistemul de învăţămînt exclusiv către partea informaţională şi tehnică a lucrurilor. Această metodă dezvoltă, într-adevăr, funcţiile psihice sau intelectuale şi cele motorii sau instinctive, însă dacă aceste funcţii nu sînt bine coordonate de emoţii, există riscul major ca aceşti indicatori de performanţă să acţioneze în cel mai bun caz, deficitar, iar în cel mai rău caz, haotic, respectiv distructiv. 

“În sistemul romînesc nu este inclus, cum de altfel, este util viitorului adult, dezvoltarea funcţiilor emoţionale, respectiv: observarea, înţelegerea, toleranţa, responsabilitatea proprie a stărilor sentimentale (iritarea, anxietatea, timiditatea, curajul, empatia, altruismul etc.)”, explică psihologul.

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Întrebări - Răspunsuri

Întrebări arzătoare și răspunsuri la ele găsiți la noua noastră rubrică „Întrebări-Răspunsuri”


captcha

Sondaj Toate

load