Cum se mănîncă corect semințele de chia și care sînt beneficiile lor

Cum se mănîncă corect semințele de chia și care sînt beneficiile lor

Semințele chia s-au bucurat de o popularitate surprinzătoare în ultimii cîțiva ani. Și pe bună dreptate, întrucît sînt considerate a fi foarte sănătoase, avînd nenumărate beneficii.

 

Chia face parte din aceeași famlie ca și menta. Aceste semințe sînt bogate în vitamine, minerale și acizi grași care întăresc sistemul imunitar și ajută la o mai bună funcționare a întregului organism.

Sînt considerate un miracol tocmai pentru că excelează în substanțele nutritive pe care le conțin, întrecînd alte alimente sănătoase cum ar fi afinele și spanacul. Convinge-te și tu:

– Comparativ cu afinele, conțin triplu cantitatea de antioxidanți

– Comparativ cu spanacul, conțin triplu cantitatea de fier

– Comparativ cu alte semințele, conțin dublu cantitatea de proteine

– Comparativ cu bananele, conțin dublu cantitatea de potasiu

Semințele de chia pot fi consumate sub formă de icre vegetale. Acestea se prepară în modul următor: se rade ceapa fin și se adaugă semințele, apă, sare, ulei de măsline și puțină zeamă de lămîie. Se amestecă pînă se obține o compoziție omogenă.

De asemenea, din chia se poate prepara o minunată băutură energizantă pe care o poți consum înainte să mergi la sală sau pur și simplu pe parcursul zilei. Iată cum o poți prepara: la 400 ml de suc proaspăt stors de portocale adaugi două lingurițe de semințe. La dorință se poate adăuga și puțină pulbere de ghimbir. Se amestecă bine și se toarnă într-o sticlă.

Mai poți folosi semințele și în prepararea smoothie-urilor. O rețetă reușită este: dă la blender banane, lapte de soia, migdale și semințele de chia. La dorință poți adăuga oricare alt fruct care îți place. Savurează cu plăcere!

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

trimite știrea ta

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Sondaj Toate

load