Cînd va fi deschisă circulația pe drumul de ocolire a orașului Ungheni

Cînd va fi deschisă circulația pe drumul de ocolire a orașului Ungheni

Circulația pe drumul de ocolire a orașului Ungheni va fi deschisă la 31 octombrie curent, iar segmentele traseului Chișinău-Ungheni, aflate în procesul lucrărilor de reabilitare, urmează a fi finalizate pînă la finele primului semestru al anului 2018.

Asupra acestui fapt au convenit viceprim-ministrul Octavian Calmîc, ministru al Economiei și Infrastructurii al Moldovei, cu reprezentanții companiilor antrenate în reabilitarea drumului, relatează NOI.md.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei şi Infrastructurii, familiarizîndu-se cu starea lucrurilor la cele patru segmente de traseu cu o lungime totală de peste 91,5 km, Octavian Calmîc a constatat că lucrările sînt efectuate cu abateri serioase de la termenele stabilite în contracte, fapt ce a dus la compromiterea contractelor respective.

Analizînd starea de lucruri, vicepremierul a constatat că progresul lent în realizarea lucrărilor este cauzat de termenul îndelungat de elaborare a detaliilor de execuție de către antreprenori, modificărilor în proiectele tehnice din cauza executării necalitative a acestora, neachitarea la timp de către antreprenori a materialelor contractate etc.

„Cu toate acestea, o parte din vină revine și instituțiilor naționale implicate la diferite etape în eliberarea licențelor sau autorizațiilor, prezentarea diferitor informații etc. Pentru a reduce la minimum procesul birocratic și factorul uman secundar, care nu este implicat în proces, noi creăm o echipă mobilă de experți, care vor monitoriza și acorda tot suportul necesar antreprenorilor la executarea prevederilor contractuale”, a punctat ministrul Economiei și Infrastructurii.
 
Încă o problemă ce stopează procesul de realizare a contractelor de reabilitare a drumurilor constă în lipsa companiilor naționale capabile să ofere servicii de calitate, conform standardelor europene, antreprenorilor principali.

Potrivit spuselor vicepremierului, o altă problemă care tergiversează procesul de realizare a contractelor din domeniul drumurilor este atitudinea rezervată a finanțatorilor europeni față de Moldova după cazurile de corupție sau favorizare a unor agenți economici, depistate în ultimii ani.

„Pînă în prezent am reușit să restabilim relațiile cu partenerii de dezvoltare, dar mai avem nevoie de timp, ca prin fapte concrete să demonstrăm că putem colabora pe principii moderne, utilizînd procese transparente în lucru”, a menționat Octavian Calmîc.
 
Potrivit lui, primul test este deschiderea pe 31 octombrie curent a circulației pe centura de ocolire a orașului Ungheni. Acest proiect este finanțat din grantul Comisiei Europene în valoare de peste 11 mil. euro. Realizarea acestui proiect este extrem de importantă pentru Moldova, deoarece va scurta cu circa 20 km drumul pînă la Vama Sculeni și spre noul pod peste Prut. Proiectul este preconizat spre realizare în colaborare cu România în zona comunei Zagarancea. În plus, centura va micșora esențial circulația transportului de tranzit prin municipiul Ungheni.
 

Analizînd mersul lucrărilor efectuate de companiile „Evrascon” din Azerbaidjan (două segmente de drum cu o lungime totală de circa 40 km) și OHL ZS din Cehia (două segmente de circa 50 km) pe traseul Chişinău-Ungheni, Octavian Calmîc a menționat că pe parcursul ultimelor 30 de zile au fost înregistrate progrese în realizarea lucrărilor, dar sînt necesare eforturi considerabile ca pînă la perioada rece a anului să fie realizat un volum de lucrări cît mai mare.

„Anul acesta trebuie pregătit terenul pentru sezonul viitor, cînd pînă în luna iunie 2018, porțiunile de drum aflate în proces de reabilitare să fie încheiate sută la sută. Acesta este un obiectiv comun ce trebuie realizat calitativ și fără rețineri”, a punctat Octavian Calmîc.
 
El a adăugat că, în scopul impulsionării procesului de realizare a contractelor, în prima decadă a lunii octombrie, la Chișinău vor fi organizate consultări ale conducerii Ministerului Economiei şi Infrastructurii cu reprezentanţii celor două companii, în urma cărora vor fi discutate toate problemele existente, elaborate soluțiile de depășire a acestora și stabilite termenele exacte de dare în exploatare a fiecărui segment de drum aflat în proces de reabilitare.


Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

trimite știrea ta

Fiți coautorul nostru! Dacă aveți o știre interesantă împărtășiți-ne-o și nouă!


captcha

Sondaj Toate

load