Stephen Hawking a prezis apariția unei rase de super-oameni. Cum e posibil acest lucru

16 oct. 2018,, 00:03   Ştiinţă şi IT

Într-o serie de eseuri pe care nu a apucat să le publice în timpul vieții, Stephen Hawking a prezis apariția unei rase de super-oameni din rîndul persoanelor foarte bogate care vor alege să editeze ADN-ul copiilor lor, scrie The Guardian.

Stephen Hawking, care a murit în martie, a vorbit despre aceste previziuni într-o colecție de articole și eseuri care vor fi publicate post-mortem.

Omul de știință a prezentat posibilitatea ca prin intermediul ingineriei genetice să se creeze o specie nouă de supraomeni, care ar putea distruge restul omenirii. Eseurile, publicate în Sunday Times, au fost scrise în pregătirea unei cărți care va fi publicată marți.

„Sunt sigur că în acest secol, oamenii vor descoperi cum să modifice atît inteligența, cît și instinctele, cum ar fi agresivitatea”, a scris el. „Cel mai probabil vor apărea legi împotriva folosirii ingineriei genetice pe oameni, dar cei foarte bogați nu vor putea rezista tentației de a-și îmbunătății caracteristicile umane, cum ar fi memoria, rezistenta la boli si durata vieții”, mai scrie Hawking.

Fizicianul a sugerat că oamenii bogați ar putea în curînd să aleagă să-și editeze materialul genetic pentru a crea super-oameni cu o memorie mai mare, rezistență la boli, inteligență superioară și mai longevivi.

„Odată apăruți acești super-oameni, vor apărea probleme politice semnificative cu oamenii neîmbunătățiți, care nu vor putea să concureze cu ei”, a scris el. „Probabil că vor muri sau vor deveni neimportanți. În schimb, va exista o rasă de ființe auto-create care se îmbunătățesc cu o rată tot mai mare”, a mai scris fizicianul.