Oamenii de știință au povestit cum viermele diavolului supraviețuiește sub pămînt

23 noi. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Specialiștii de la Universitatea Americană au aranjat genomul unui animal unic numit viermele diavolului pentru capacitatea sa de a supraviețui în condiții extreme.

Viermele diavolului microscopic a fost descoperit pentru prima dată în 2008, în timpul studierii comunităților bacteriene subterane din Africa de Sud. Oamenii de știință au fost uimiți să descopere un animal multicelular care supraviețuiește într-un mediu cu temperaturi ridicate, lipsă de oxigen și o cantitate mare de metan. Viermul-extremofil a fost numit Halicephalobus mephisto, iar acum geneticienii i-au secționat genomul pentru prima dată.
Secționarea a arătat că genomul codifică un număr mare de proteine de șoc termic, cunoscute sub numele de Hsp70. Aceasta este o genă bine studiată care există în toate formele vii și restabilește sănătatea celulară afectată de deteriorarea termică. Multe dintre genele Hsp70 din genomul viermilor diabolici erau copii ale lor.
Genomul viermelui diavolului sugerează modul în care organismul se poate adapta la condițiile de mediu letale. Cercetările ulterioare asupra dezvoltării sale ar putea ajuta oamenii să înțeleagă cum să se adapteze la încălzirea globală.